Vad Händer Om Jag Inte Hämtar Ut Mitt Paket Asos?

0 Comments

Leverans Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra din leveransadress när paketet har skickats. Om du inte är hemma när paketet kommer, kommer leveransombudet att lämna ett kort med instruktioner om hur du kan få det levererat en gång till eller vart du kan hämta ut det.
Visa hela svaret

Vad händer om man inte hämtar ut sitt paket ASOS?

Regler & Villkor | ASOS Vi är ASOS.com Limited, Dutch Branch, en företagsfilial som är registrerad i Nederländerna med en registrerad adress på Luna ArenA, Herikerbergweg 238, 1101 CM Amsterdam och registrerad i handelsregistret för den holländska handelskammaren (Kamer van Koophandel ) under nummer 86043188.

När du handlar hos oss (eller använder våra tjänster, appar och webbplatser (våra “Webbplatser”)) gäller följande villkor. Villkoren är viktiga för både dig och oss eftersom de beskriver vad vi förväntar oss av varandra. De ger dig även användbar information. Du kan läsa mer på (som också ingår i dessa villkor).

Om du behöver hjälp med någonting annat är du givetvis välkommen att – Vi blir alltid glada att höra från dig! Vi håller de här användarvillkoren och uppdaterade och ändrar dem från tid till annan, så kom ihåg att titta in innan du handlar, eftersom den senaste versionen gäller,

Laglig ångerrätt inom 14 dagar Du kan avbryta din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit den genom att fylla i, Skicka tillbaka det till oss via e-post på och returnera produkterna till oss. Du har 14 dagar (från och med arbetsdagen efter mottagandet av din beställning) på dig att häva ditt beställningskontrakt med ASOS så att vi kan erbjuda dig full återbetalning av de köpta artiklarna samt leveranskostnaden (om du har betalat för den).

Om du vill returnera hela din beställning och har betalat en leveransavgift återbetalar vi kostnaden för en Standardleverans till ditt land, även om du har valt en snabbare leverans. Till exempel, om du betalade 260,00 kr för Leverans Nästföljande Arbetsdag men kostnaden för Standardleverans är 40,00 kr, då återbetalar vi 40,00 kr.

  1. Ifall din vara är felaktig eller trasig så återbetalar vi dig hela leveranskostnaden.
  2. Till exempel, om du betalade 260,00 kr för Leverans Nästföljande Arbetsdag återbetalar vi dig 260,00 kr.
  3. Om du endast returnerar en del av din beställning till oss kan begäran om återbetalning av fraktkostnader då inte beaktas.

Om du redan har tagit emot din beställning måste du returnera de varor du vill avbryta till oss. När du har informerat oss om din avsikt att avbryta beställningen kommer vi att förklara proceduren som ska följas. Returnerade föremål får inte vara slitna eller använda och måste vara i originalskick, de kommer att inspekteras när de mottagits.

  • Vi försöker ta emot alla returer.
  • Returnerade varor måste behålla etiketterna men returförpackningen behöver inte vara fraktförpackningen.
  • Det är dock ditt ansvar att se till att returnerade varor är ordentligt packade så att de inte skadas under frakt.
  • I händelse av att en returnerad vara anländer under otillräckliga förhållanden kommer vi att returnera varan till dig.

I det här fallet kommer vi inte att kunna utföra en återbetalning. Om vi inte tar emot din annullerade beställning kan vi komma att göra en återställning på din bekostnad.

  • För att handla hos oss måste du
  • · vara minst 16 år gammal
  • · ha ett kredit- eller betalkort som vi accepterar (se aktuell lista över godtagbara betalningsmetoder längst ner på sidan )

· vara behörig att använda detta kredit- eller betalkort (dvs. det är i ditt namn eller du har tillstånd att använda det). Vi vill även upplysa om att vissa av de varor som säljs på våra webbplatser eventuellt inte är lämpliga för personer under 18 år.

  • När du lägger en beställning kommer du att få ett mejl som bekräftar att vi har mottagit den.
  • Vi utför sedan en rutinmässig förauktorisering för att kontrollera att det finns tillräckligt mycket pengar på kortet.
  • Vi godkänner din beställning först när betalningen har godkänts och kortet har debiterats (därefter skapas ett avtal, baserat på dessa villkor).

Du har eventuellt möjlighet att annullera (inte ändra) din beställning under en kort period efter det att beställningen har skickats in. Hur länge detta är möjligt beror på vilken leveransmetod du har valt (och kommer att anges i bekräftelsemejlet). Du kan inte ändra din beställning, utan måste annullera (och/eller returnera originalartikeln/artiklarna) och beställa igen.

Alla beställningar gäller i mån av tillgång och bekräftelse av beställningspriset. Men oroa dig inte; om det uppstår problem med en beställning kommer vi att kontakta dig. I sällsynta fall kan det hända att vi måste neka eller annullera en beställning, eller stänga eller frysa ett konto (även om vi tidigare har bekräftat din beställning) – t.ex.

om vi märker något ovanligt med en beställning eller ett konto, eller om din beställning strider mot enhetsgränserna (som beskrivs på produktens visningssidor för specifika produkter). O m ditt konto har blockerats och du tror att vi har gjort ett misstag, vänligen kontakta kundtjänst så pratar de gärna med dig om det.

Använder du Klarna för att kunna prova innan du köper? Vissa särskilda villkor gäller – se här om du vill ha, Priser och produktbeskrivningar Det är mycket på gång här på ASOS huvudkontor, och ibland händer det att någon av våra medarbetare lägger upp ett felaktigt pris eller beskriver en produkt eller kampanj på ett felaktigt sätt.

Om vi upptäcker ett fel som rör någon av de varor du har beställt kommer vi att meddela dig så snart vi kan och ge dig möjlighet att bekräfta din beställning igen (till rätt pris) eller annullera den. Om vi inte lyckas nå dig kommer beställningen att betraktas som annullerad.

  1. Om du redan har betalat för varorna när du annullerar kommer vi att återbetala hela beloppet.
  2. Priserna inkluderar moms (om tillämpligt).
  3. Beroende på värdet av din beställning och vilken leveransmetod eller leveransadress du väljer kan det hända att en avgift tas ut för leveransen (se nedan).
  4. Sådana extraavgifter visas tydligt när du går till kassan och är inkluderade i totalbeloppet.

Innan du slutför din beställning kommer du att få ett antal olika leveransalternativ att välja bland, inklusive uppskattad leveranstid och leveransdatum, baserat på leveransadressen. Här på ASOS jobbar vi hårt för att uppfylla alla leveranstider, men ibland kan det bli förseningar – t.ex.

På grund av förseningar hos posten/fraktföretaget, logistiska problem eller dåligt väder. Vi kommer att hålla dig uppdaterad så långt vi kan och du bör kunna spåra din försändelses status. Har du några problem med din leverans? Meddela oss inom 30 dagar från det datum då din beställning borde ha levererats, så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.

Returer och återbetalningar Läs här. Vill du returnera en vara du inte vill ha? Vi förstår, ibland händer det att en vara helt enkelt inte funkar och du vill ha pengarna tillbaka. Oroa dig inte, så länge en vara skickas tillbaka i originalskick kan du göra en retur gratis med förbehåll för reglerna nedan som innehåller föreskrifter om Skäligt Bruk.

  1. Om du gör en retur och begär en återbetalning för din vara inom 14 dagar efter att den levererats till dig eller blivit tillgänglig för avhämtning, samt returnerar varan till oss inom ytterligare 14 dagar, kommer vi att göra en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod.
  2. Vi strävar efter att återbetala dig inom 14 dagar efter att vi tagit emot den returnerade varan.
  3. Om du begär en återbetalning för en vara inom tidsramen ovan men av någon anledning inte kan returnera varan till oss ber vi dig att höra av dig – men en eventuell återbetalning kommer ske efter vårt eget gottfinnande.
  4. Efter det?

Vi kan inte acceptera returer av oönskade varor efter att tidsramen för returer ovan har passerat. Om du försöker göra en retur kan vi komma att skicka tillbaka varan till dig och be dig täcka leveranskostnaderna. Vad händer med min retur om jag använde Klarna när jag gjorde en beställning? Om du har använt Klarna när du gjorde din beställning betalar du den via faktura inom 14 dagar efter att den genomfördes.

  • Face+Body-varor som är öppnade, använda eller där förseglingen har brutits
  • Underkläder om hygienförseglingen inte är intakt eller lappar har gått sönder
  • Badkläder om hygienförseglingen inte är intakt eller lappar har gått sönder
  • Örhängen eller piercing-smycken som har manipulerats eller är trasiga
  • Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.
  • Originalskick
  • Alla varor ska skickas tillbaka i originalskick och originalförpackning där det är möjligt, inklusive prislappar.
You might be interested:  Hur Lång Tid Tar Eftersändning Av Post?

Skor – prova endast skor på mattor för att skydda sulorna. De måste också returneras i sin originalkartong och skyddspåse där dessa fanns vid leveransen. Alla varor inspekteras vid retur. Självklart går det bra att prova en vara som du skulle göra i en butik, men var snäll och använd inte varan.

  • När du provar varor ber vi dig att vara försiktig med dem (använd inte för mycket kraft när du tar på dig dem) och ha inte på dig smink, parfym eller cologne, deodorant eller antiperspirant eftersom dessa kan lämna fläckar eller lukter på varorna.
  • Om en vara returneras till oss och är skadad, använd eller i ett olämpligt skick eller där instruktionerna ovan inte har följts kommer vi inte att kunna ge dig en återbetalning och vi kan komma att behöva skicka tillbaka den till dig (och be dig stå för leveranskostnaderna).

Alternativt kan vi, efter eget gottfinnande, komma att minska din återbetalning för att reflektera värdeminskningen av en vara.

  1. Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.
  2. Skäligt bruk
  3. Där vi misstänker bedräglig aktivitet, inklusive men inte begränsat till misstänkta anspråk relaterade till beställningar som inte tas emot, artiklar som sakna r beställning och retur er med massor – mycket mer än till och med den mest lojala ASOS-kunden skulle kunna beställa, eller där vi vägrar fler returer från dig (se “När vi kan vägra att utfärda en återbetalning” nedan), returnera nde av varor som är slitna/använda och som inte matchar det som ursprungligen beställdes, kan vi behöva vägra att utfärda en återbetalning och blockera ditt konto och alla tillhörande konton,

Om ditt konto har blockerats och du behöver göra en giltig retur, kontakta kundtjänst. Du kommer att stå för kostnaden för att returnera varorna till oss. Observera att vi förbehåller oss rätten att vidta rättsliga åtgärder mot dig om varorna du returnerar inte matchar det du beställt.

  • Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter,
  • Då och då kan det hända att vi ger dig erbjudandekoder som du kan använda för att reducera priset på utvalda produkter.
  • Om ihåg att det är ditt ansvar att ange koden i kassan! Mer information om erbjudandekoder och reglerna för användning av dessa hittar du på här – men det finns några viktiga saker att komma ihåg: Varje erbjudandekod har sina egna villkor, som kommer att beskrivas när du får den (t.ex.

vilka produkter den gäller, om den kan användas en/flera gånger, när den kan användas o.s.v.) Om ingenting annat sägs kan erbjudandekoder inte användas som betalning för ASOS Premierleverans, för ASOS presentkort eller på ASOS Marketplace. Om du får en unik erbjudandekod som är avsedd för dig personligen (t.ex.

en studentkod) ber vi dig att hålla den hemlig och inte låta någon annan använda eller utnyttja den (lägg till exempel inte upp den på sociala medier). Om vi tror att en erbjudandekod har använts felaktigt på något sätt (t.ex. sålts eller delats med andra) kan vi annullera den och/eller frysa ditt konto, eller rentav stänga kontot utan att meddela dig.

Vi tycker inte om att behöva göra det här, men om en erbjudandekod inte kan fungera som den ska på grund av att någon eller något förstör det roliga för alla andra – t.ex. genom förfalskning, manipulering, tekniska fel eller vad som helst annat som ligger utanför vår kontroll och som påverkar driften eller rättvisan hos erbjudandekoden, så kan vi annullera, ändra eller frysa den.

  • Om du har turen att få ett fysiskt eller elektroniskt presentkort hos ASOS, kan du besöka för att se hur och när de kan användas. Några saker att hålla i åtanke:
  • Det är bäst att du så snart som möjligt knyter ditt presentkort till ditt ASOS-konto för att se till att det är säkert.
  • Fysiska och elektroniska presentkort kan inte användas som betalning för ASOS presentkort eller på ASOS Marketplace.

Om du är supergenerös och köper ett e-presentkort på ASOS till någon annan, ska du kontrollera att du fyllt i deras mejladress korrekt! Om du fyller i fel adress och presentkortet skickas till någon annan, som utnyttjar det, är det inte mycket vi kan göra åt saken.

  1. Olla, dubbelkolla och till och med trippelkolla innan du köper kortet.
  2. När det gäller mejl händer det ibland att irriterande (men användbara) skräppostfilter skickar våra meddelanden till skräpmappar.
  3. Så om du inte har fått något tack för din generösa gåva kan det vara värt att kontakta mottagaren, eftersom det kan hända att det ligger någonting underbart och väntar i hens skräppostmapp! Presentkort som köpts från den brittiska ASOS-sidan är giltiga i 2 år från datumet det mottogs.

Presentkort som köpts från den amerikanska ASOS-sidan har inte något utgångsdatum. Presentkort som köpts från en ASOS-sida som är utanför USA eller Storbritannien har en giltighetstid på 10 år från datumet det mottogs. ASOS förbehåller sig rätten att annullera presentkort efter eget gottfinnande där bedrägeri eller missbruk misstänks.

beskriver hur vi kommer att använda uppgifter om dig. Om dina uppgifter ändras behöver du uppdatera dem i Mitt konto för att vi ska kunna fortsätta att erbjuda dig bästa möjliga service (du kan även uppdatera dina marknadsföringspreferenser här). Här på ASOS älskar vi att kunna interagera och chatta med dig via sociala medier.

Men vi kan inte kontrollera dessa sociala mediaplattformar eller hur du ställer in dina profiler på dem. Kontrollera och välj dina sekretessinställningar så att du är införstådd och bekväm med hur dina personuppgifter används på dessa plattformar. Vi vet att det är självklart, men du får inte missbruka eller manipulera våra webbsajter, appar eller andra tjänster (“Webbsajter”) (t.ex.

  1. Hacka, ladda upp virus, trojaner, maskar, logikbomber eller annat skadligt tekniskt material eller utföra överbelastningsattacker eller liknande) eller på något annat sätt störa vår teknik eller funktionalitet, eller stjäla våra eller våra kunders data.
  2. Om du gör något av detta kan det hända att det är ett lagbrott, men det kan även hindra oss från att ge våra lojala ASOS-kunder bästa möjliga service, så vi tar den här typen av händelser på väldigt stort allvar.

ASOS kommer att anmäla varje sådan överträdelse eller aktivitet (och överlämna all information om de personer som varit inblandade) till relevanta brottsbekämpande myndigheter. Vi rekommenderar att du använder virusskyddprogramvara varje gång du besöker en webbsajt, även vår.

Trots att vi har ett särskilt team som jobbar hårt med att förhindra att utomstående manipulerar vår webbsajt kan vi inte garantera att den alltid kommer att vara fri från fel, virus eller personer med ont uppsåt. Och just det, du får inte använda automatiska system eller programvara för att extrahera data från vår webbplats (så kallad “skärmskrapning”).

Bråkmakareobservera följande! Du samtycker till att gottgöra, försvara och hålla skadeslöst såväl ASOS som dess direktörer, representanter, anställda, konsulter, agenter och samarbetspartner från alla slags anspråk från tredje part, ansvarsskyldigheter, skador och/eller kostnader (inklusive, men inte begränsat till, rättegångskostnader) som uppstår på grund av din användning (eller ditt missbruk) av den här webbsajten eller din överträdelse av användarvillkoren.

  1. Immateriell egendom, programvara och innehåll ASOS äger eller har tillstånd att använda all immateriell egendom på sin webbsajt och i webbsajtens innehåll.
  2. Dessa rättigheter är skyddade i hela världen.
  3. Alla sådana rättigheter förbehålles.
  4. Du har rätt att lagra, skriva ut och visa innehåll från vår webbsajt endast för personligt bruk.

Du har inte rätt att använda någon del av webbsajten för kommersiella ändamål, såvida inte du har vårt uttryckliga tillstånd till detta. Du får inte heller använda ASOS logotyp eller något varumärke som tillhör ASOS (eller något märke i liknande färgställning) utan vårt uttryckliga medgivande.

När du recenserar produkter,eller betygsätter produkter, på ASOS godkänner du även Bazaarvoice villkor. Villkoren går att finna via Bazaarvoice hemsida när du skriver en recension eller ger ett betyg. För mer information angående villkoren, vänligen kontakta, Länkar till denna webbplats Du får gärna länka till asos.com så länge det görs på ett sätt som inte är kommersiellt, är skäligt och lagenligt, samt inte skadar eller drar fördel av vårt rykte.

Vänligen länka inte till webbsajten på sätt som antyder någon form av godkännande eller rekommendation av ASOS där inget sådan finns. Vår webbsajt får inte visas på någon annan webbsajt utan vårt medgivande. Har du klagomål eller behöver du prata med oss?

  1. Ibland kan det hända att någonting går fel och du kanske vill kontakta oss. Om så är fallet kan du kontakta vårt kundtjänstteam, som kommer att hjälpa dig försöka lösa eventuella problem med våra tjänster:
  2. Online – via RetailADR’s online klagomålsformulär som man kan ladda ner via,
  3. Skriftligt per post – för att acceptera ditt klagomål kräver RetailADR att du skickar ett ifyllt klagomålsformulär på papper via post till adressen som anges i klagomålsformuläret som kan laddas ner via,
You might be interested:  Hur Blockerar Jag E-Post Från Viss Avsändare?

Om Kundservice inte kan lösa ditt klagomål på ett tillfredsställande sätt kan du hänvisa ditt klagomål till RetailADR. RetailADR är en leverantör av alternativ tvistlösning som ASOS prenumererar på och är gratis för konsumenter att använda. RetailADR är godkänt av Chartered Trading Standards Institute (CTSI) för att tillhandahålla tvistlösningstjänster och utföra en oberoende granskning av ditt klagomål, i enlighet med bestämmelserna om alternativ tvistlösning (ADR) för konsumenttvister (behöriga myndigheter och information) 2015.

  1. Lagomål kan framföras till RetailADR på följande sätt: Om du behöver rimliga justeringar för att assistera dig att skicka in ditt klagomål, i enlighet med Equality Act 2010, kan RetailADR diskutera din begäran om assistans via telefon på 0203 540 8063.
  2. RetailADR har ett röstbrevlådesystem inställt specifikt för samtal av denna typ, så följ stegen enligt anvisningarna i det automatiska meddelandet.

Var medveten om att när du skickar in ditt klagomålsformulär kommer detta att vara din enda möjlighet att lämna in fakta eller bevis som du anser vara relevanta för ditt klagomål till stöd för ditt fall. När du har skickat in ditt klagomålsformulär har RetailADR en skyldighet att behandla anspråk inom 90 dagar efter att ha mottagit bevis från både dig och ASOS.

  1. När RetailADR har slutfört en första bedömning av ditt klagomål hänvisar de det till ASOS för att begära ett svar inom 28 dagar.
  2. Om du har några frågor har RetailADR ett dedikerat supportcenter online som är öppet måndag till fredag, 9.00–17.30, och finns till hands för att ge information och hjälp till konsumenter som behöver information om processen för klagomålshantering.

Detta kan nås på, Vi har rätt att när som helst ändra, ta bort eller modifiera våra tjänster och/eller valfri del av webbsajten (inklusive våra användarvillkor). Dessa användarvillkor och vårt samröre med dig är underställt engelsk lag, och de engelska domstolarna är exklusiv domvärjo.

Allmänna villkor för användar-genererat innehåll Har vi kontaktat dig via sociala medier angående att använda en av dina bilder på våra sociala kanaler? Grattis, det betyder att vi älskar din stil! Genom att ge dig chansen att visa ditt innehåll via våra sociala kanaler och genom att svara med den begärda hashtagen (t.ex.

#YesASOS) godkänner du att:

  • Vi kan använda ditt användarnamn och innehållet (“Innehållet”) på ASOS.com, marketplace.asos.com, collusion.com och/eller samtliga ASOS-konton på sociala plattformar (inklusive men inte begränsat till Instagram, Facebook och Twitter).
  • Vi kan redigera, anpassa, förbättra eller ändra Innehållet (men ASOS kommer inte behandla dig på ett nedsättande vis).

Du lovar att du:

  • Har tillåtelse av alla i Innehållet;
  • Har rätt att bevilja ASOS ovanståenderättigheter; och
  • Är 16 år eller äldre.

Om du (eller någon annan i innehållet) ber oss att ta bort Innehållet kommer vi radera Innehållet från de sociala konton vi kontrollerar. Du förstår att andra användare på dessa sociala plattformar också kan dela och använda Innehållet efter att det har lags upp.

  1. I synnerhet kan användare på dessa plattformar göra skärmdumpar och spara en bild av Innehållet till deras enheter, dela Innehållet på sociala plattformar eller webbsidor som visar Innehållet (och som har delningsmöjligheter).
  2. Om du inte vill bevilja tillståndet som beskrivs ovan kan du inte ge oss rättigheten att använda Innehållet.

: Regler & Villkor | ASOS
Visa hela svaret

Är det gratis att returnera ASOS?

Returnerar du en vara du inte vill ha? – Vi förstår, ibland händer det att en vara helt enkelt inte funkar och du vill ha pengarna tillbaka. Så länge en vara skickas tillbaka i originalskick kan du göra en retur gratis med förbehåll för reglerna nedan som innehåller föreskrifter om Skäligt Bruk.

Dina lagstadgade rättigheter påverkas inte av detta. Om du gör en retur och begär en återbetalning för din vara inom 14 dagar efter att den levererats till dig eller blivit tillgänglig för avhämtning, samt returnerar varan till oss inom ytterligare 14 dagar, kommer vi att göra en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod,

Vi strävar efter att återbetala dig inom 14 dagar efter att vi tagit emot den returnerade varan till vårt lager. Om du begär en återbetalning för en vara inom tidsramen ovan men av någon anledning inte kan returnera varan till oss ber vi dig att höra av dig – men en eventuell återbetalning kommer ske efter vårt eget gottfinnande.
Visa hela svaret

Hur många dagar har man på sig att returnera ASOS?

Hur kan jag returnera en vara från Sverige? Vi har utökat vår returpolicy för julen 2022. Beställningar gjorda från den 14 november 2022 – 24 december 2022 kan returneras fram till den 24 januari 2023 för en full återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod, Beställningar som görs efter den 24 december 2022 omfattas av vår,

Logga in på Mitt Konto Klicka på Mina Beställningar Följ instruktionerna på skärmen Välj ditt inlämningsställe Gå till din inkorg och öppna meddelandet som innehåller din returetikett Skriv ut och sätt returetiketten utanpå. Vi rekommenderar att du tar bort eller stryker över etiketten med din leveransadress innan du klistrar på returetiketten på ditt paket Lämna in och skicka iväg! Kom ihåg att be om portobevis

Om du inte fått din returetikett via mejl kan det vara en bra idé att dubbelkolla din skräppost så att den inte fastnat där av misstag. Om du har varor från mer än en beställning att returnera kan du kombinera dina returer och skicka tillbaka dessa i samma paket.

Bara skapa en retur för varje beställning på ditt konto, skriv ut en av returetiketterna ovh fäst den på utsidan av ditt paket. För att vara säker på att ditt paket kan bli mottagen av våra olika transportföretag ber vi dig att se till att ditt paket är under 20 kg och inte överstiger 120x60x60 cm. Om detta inte följs kan ditt paket bli nekat.

Du kan också skicka tillbaka öppnade eller använda ASOS paket och förpackningar som har du har tagit emot med nyligen lagda beställningar. Även om vår paketering är 100% återvinningsbar och gjord av 65% återvunnet material så vet vi att inte alla återvinningstationer accepterar varje typ av plastförpackning.
Visa hela svaret

I vilket land ligger ASOS?

Var ligger ASOS? – Företagets huvudkontor ligger i Greater London House, Camden Town, London, England. ASOS har också uppfyllelsecenter i Storbritannien, USA och runt om i Europa. Bolaget äger andra kontor i storstäder som New York, Berlin, Paris och Birmingham.
Visa hela svaret

Hur avbryter man en beställning ASOS?

Kan jag avbryta min order efter att jag beställt? Standardleverans (Click & Collect, hemleverans): 60 minuter efter att att du genomfört beställningen Leverans nästföljande arbetsdag (inkl. Click & Collect): 15 minuter efter att du genomfört beställningen Tidsbestämd leverans: upp till 2 arbetsdagar innan din valda leveransdag Logga in på Mitt Konto och navigera till Mina Beställningar.

  1. Om det står ‘Avbryt/Se beställning’ bredvid din senaste beställning kan du fortfarande avbryta den.
  2. Avbryt genom att klicka på knappen så kommer statusen ändras till ‘Avbeställd’.
  3. Om knappen inte finns där betyder det att det är försent att avbryta.
  4. Istället kan du skicka tillbaka varorna du inte vill ha och få pengarna tillbaka efter att du mottagit dem.

Klicka här för att hitta mer, Om du vill kan du klicka här för mer information.
Visa hela svaret

Är ASOS kläder bra?

Älskar ASOS o nästan 100 % nöjdhet med – Älskar ASOS o nästan 100 % nöjdhet med deras levererade varor – och jag beställer ofta, typ varje månad 1- 5 produkter ( kläder för dam). Returer i sällsynta fall regleras snabbt o för mig via Klarna Bank. Här är priserna bra och ofta rea på rea med olika koder. Studenter har alltid rabatt. Datum för upplevelse: 21 oktober 2022
Visa hela svaret

Är ASOS i Sverige?

“När Amazon kommer till Sverige.”, har blivit något av ett mantra inom svensk e-handel de senaste månaderna. Men oavsett när Amazon väljer att göra entré, så visar det sig nu att en annan internationell aktör hann före. I dag meddelar den brittiska modejätten ASOS att de släpper en svensk sajt.
Visa hela svaret

Var har ASOS sitt lager?

I sommar tar den brittiska e-handelsjätten Asos över konkurrenten Zalandos lager utanför Berlin. Härifrån ska man serva sina kunder i Tyskland men även nyckelmarknader som Skandinavien och Frankrike.
Visa hela svaret

You might be interested:  Vad Kostar Ett Paket Cigaretter I Turkiet?

Vad händer om man returnerar för sent?

Måste kunden returnera inom ångerfristen? – För att ångerrätten ska gälla måste kunden meddela dig att han eller hon ångrat sig inom den bestämda ångerfristen, men behöver inte ha hunnit skicka tillbaka varan/varorna till dig – personen har ytterligare 14 dagar på sig att returnera från att du mottagit hans eller hennes ångerblankett/-meddelande.
Visa hela svaret

Vilka varor kan man inte lämna tillbaka?

Butiken bestämmer reglerna för öppet köp och bytesrätt Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp eller bytesrätt. Öppet köp och bytesrätt är frivilligt för butiken att erbjuda. Butiken kan därför själva bestämma vilka regler som ska gälla.
Visa hela svaret

Hur man skickar tillbaka ett paket?

Försäkra dig om att du har den förbetalda returetiketten som följer med i paketet. Skicka även med retursedeln om du har den. Returnera din vara i samma påse / låda som den levererades i. Om du inte har originalförpackningen kvar kan du använda någon annan påse eller låda.
Visa hela svaret

Kan man byta storlek på ASOS?

Kan jag returnera en vara och få den utbytt istället för återbetald? Vi har utökat vår returpolicy för julen 2022. Beställningar gjorda från den 14 november 2022 – 24 december 2022 kan returneras fram till den 24 januari 2023 för en full återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod,

Beställningar som görs efter den 24 december 2022 omfattas av vår Vi kan tyvärr inte erbjuda utbyte av returnerade varor, alla varor som skickats tillbaka blir återbetalda när de kommit till vårt lager. Om du behöver varan i en annan färg eller storlek måste du göra en ny beställning. En eventuell återbetalning kommer utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden du använde när du gjorde beställningen.

Detta tar vanligtvis upp till 10 arbetsdagar beroende på din kortutgivare.
Visa hela svaret

Kan man ringa ASOS?

Kan jag ringa er? – Online är vad vi gör bäst på ASOS, så vårt Kundservice-team jobbar främst via mejl, Vi har inget call center så vi kan inte ta emot stora mängder samtal.
Visa hela svaret

Är det tull på ASOS?

Betalningar, Rabattkoder & Presentkort När du beställer från ASOS till Sverige behöver du inte betala tull-och importavgifter. Du kan besöka Tullverkets hemsida för mer information om avgifter och skatter när du shoppar på nätet.
Visa hela svaret

Hur är ASOS i storlekarna?

Hur Sofie tänker när hon handlar på Asos.com. Kom på fler frågor om Asos. Hur är UK storlekarna? Vad kostar det om man vill skicka tillbaka plagg? Svar: Ja, UK-storlekarna är faktiskt lite kluriga. Fast jag tror inte att det har så mycket att göra med just att det är UK-storlekar.

  • Det skiljer så himla mycket beroende på vilket märke man beställer från, vilket tyg men också vilken modell klänningen har.
  • Det är verkligen jättesvårt, för i vissa fall och bland vissa märken är UK-storlek 12 storlek 38 i europeisk storlek, samtidigt som 12 också kan innebära storlek 40.
  • Så det är ju lite klurigt.

Ibland har jag fått hem klänningar i storlek 12 som är för små och ibland har jag beställt klänningar i storlek 10 som nästan är för stora. Det skiljer sig verkligen. Men det vanliga brukar vara att UK storlek 8 är europeisk storlek 34, 10 är 36, 12 är 40, 14 är 42 och så vidare.

Jag brukar, när jag är osäker, resonera att det är bättre för stort än för litet. Man kan liksom använda en klänning som är för stor. Man kan sy in den eller dra till med ett skärp, men det kan vi ju inte om klänningen är för liten. Mitt problem har oftast varit att en klänning är för stor i storlek 12, och då har ofta min syster ställt upp och sytt in klänningen.

Allt har med de olika märken som finns att göra också. Om jag beställer en klänning från märket Oasis som finns på Asos.com, så brukar jag åka till Oasis-affären här i Malmö på Gustav Adolfstorg och prova klänningen först. För i affären så kostar klänningen kanske 700 kronor, medan man kan beställa den för 400 på Asos.com.

Då provar jag först ut vilken storlek jag skall ha och beställer den sedan. Om klänningen är i ett “stretchigt” material så brukar de alltid passa och då brukar jag ta en 36:a – storlek 10. Om de är stretchiga så töjer de ju sig oftast och brukar ändå vara bekväma. Det där med att lämna tillbaka klänningen om man skulle ångra sig är jag jättedålig på.

Jag har faktiskt aldrig gjort det. Men jag har kompisar som har skickat tillbaka till Asos.com, och saken är ju att man får betala frakten själv då, plus själva paketet. Så det brukar landa runt 160 kronor har jag för mig och om man då har köpt en klänning för 200 kronor kanske inte det är så lönt.

  1. Då är det bättre att man säljer det på tradera eller något sådant.
  2. Men om man har beställt en klänning för ungefär 500 kronor är det ju verkligen lönt, och då tycker jag definitivt att man skall skicka tillbaka den.
  3. Hoppas min guide har varit till någon hjälp! Lite klurigt sådant där med storlekar och så.

: Hur Sofie tänker när hon handlar på Asos.com.
Visa hela svaret

Kan man ta tillbaka en beställning?

Meddelande om att konsumenten ångrat sitt köp – Om konsumenten ångrar sitt köp ska du få information om det samt få tillbaka varan. Konsumenten måste ha skickat sitt meddelade om ångerrätt innan ångerfristen löpt ut.
Visa hela svaret

Kan jag avbryta en beställning?

Om det står i bekräftelsen att ditt köp är bekräftat har du sannolikt ingått ett avtal med företaget, om inte avtalsvillkoren säger något annat. Om det däremot exempelvis står att din beställning endast är mottagen men ännu inte hanterad är det inte säkert att det ses som ett avtal.
Visa hela svaret

Kan man avbryta en order?

Ångerrätten är en lagstadgad ångerfrist där kunden har minst 14 dagar på sig att ångra köpet av en produkt som gjorts online och returnera den utan att uppge någon anledning. Vi vill ge dig mer tid att undersöka produkten och känna efter om du är nöjd med den.

Måndag till fredag: från 9 till 18.

Visa hela svaret

Har ASOS postnord?

Så här fungerar det – Om Standard hemleverans inte finns tillgängligt för postnumret du vill skicka din beställning till, kommer du inte kunna välja detta leveranssätt vid kassan. En PDF med de exkluderade postnumren finns även bifogad längre ner på den här sidan.

  • Leveransen görs i första hand till din adress, men du kan också begära att paketet levereras till en granne eller lämnas på ett säkert ställe.
  • Innan paketet levereras till dig kommer du få en leveranslucka på en timme som ger dig en uppfattning om när leveransen kommer att ske.
  • Leveransföretaget kommer också hålla dig regelbundet uppdaterad via SMS.

Leveransombudet kommer göra två försök att leverera paketet till dig innan det skickas tillbaka till vårt lager. Gjort flera beställningar samma dag till samma leveransadress? Dina beställningar kan skickas i ett paket. Du kommer att kunna se om de har skickats tillsammans om spårningsinformationen för var och en av beställningarna du har gjort är densamma.

  • Vi gör vårt bästa för att möta alla leveranstider, men ibland händer det att det uppstår förseningar, speciellt under perioder med mycket att göra (t.ex. reor).
  • Det kan också finnas andra faktorer som spelar in.
  • Saker som förseningar hos posten, leveransföretagen eller i trafiken, logistikproblem, dåligt väder eller att leveransombudet inte kan ta sig till leveransadressen kan också påverka detta.

Vi kommer uppdatera dig så ofta vi kan, men du bör också kunna spår ditt paket under tiden. Om du har vidare problem är du välkommen att kontakta vår Kundservice. Vi ber att du kontrollerar kassa-sidan för att se den senaste informationen om beräknade leveransdatum och sista beställningstider eftersom det kan hända att vissa leveransmetoder inte är tillgängliga, att den sista beställningstiden har ändrats eller att tidsramen för en leveransmetod har förlängts (p.g.a.
Visa hela svaret

Hur får man kr på ASOS?

Webb – För att ändra valuta när du besöker oss på webben kan du klicka på flaggikonen som finns högst upp i det högra hörnet. Då kommer en ruta komma upp där du kan välja dina preferenser. Under ‘Valuta’ finns det en rullmeny där du kan välja om du vill shoppa i brittiska pund (GBP) eller svenska kronor (SEK).
Visa hela svaret

Vilket fraktbolag använder ASOS?

Vår tjänst hittar information om din ASOS -beställning.Beställningar skickas vanligtvis via WNDirect and TRAKPAK logistikföretag, Läs mer om ASOS.com orderspårning.
Visa hela svaret