Hur Länge Ligger Paket Hos Instabox?
Instabox – leverans sju dagar i veckan Du väljer dag och vilket skåp du vill ha dina varor till i kassan. Hos oss kan du välja leverans till Instabox för de varor som passar i paketskåpen. (Leverans inom 4 timmar gäller Stockholm – undantag kan förekomma.) Välj vilken Instabox du vill. Antingen vid jobbet, hemma eller nere på stan.
- Paketet hämtar du enkelt ut med en PIN-kod som du får på SMS.
- Det går självklart fint att skicka en kompis, partner eller familjemedlem för att hämta ut ditt paket också, så länge hen har koden.
- För din trygghet kan du behöva legitimera dig med mobilt bank id, får du problem så så hjälper vi dig.
- Ditt paket ligger i boxen i tre dagar (helgdagar räknas som halvdagar).
Efter tre dagar hämtar Instabox hem ditt paket till sitt lager och du kan då inom 10 dagar beställa en ny utkörning till samma, eller ett annat skåp, utan extra kostnad. Instabox varnar alltid dagen innan paketet tas till lager, och du kan alltid höra av dig till om du har något särskilt önskemål! Din leveranstid är uppskattad utifrån hur Instabox bilar kör.
- Ibland kan det vara mycket trafik, vägarbeten eller andra saker som gör att körningen tar längre tid.
- Lickar du på länken du fick på SMS ser du paketets beräknade leveranstid, som uppdateras varje minut.
- Vill du veta ännu mer exakt när paketet kommer? Ring så hjälper dom dig! Inga problem! Maila Instabox från samma mail du angav när du genomförde din beställning så ändrar Instabox telefonnumret.
Eller svara direkt på bekräftelsemailet från Instabox Instaboxs paket klimatkompenseras alltid! Instabox arbetar dessutom med målet att mitten av 2020 skall 100 % av fordonen köras på fossilfritt bränsle. Ett arbete som vi på NetOnNet givetvis stödjer och försöker snabba på.
Visa hela svaret
Contents
Hur hämtar man ut paket på Instabox?
Allt du behöver göra att slå in din kod, skåpet öppnas. o hämta ditt paket🥸👍
Visa hela svaret
Vem står bakom Instabox?
Fakta – Instabox grundades 2015 av Alexis Priftis, Staffan Gabrielsson och Johan Lundin. Förutom ursprungliga grundarna återfinns EQT Ventures och investmentbolaget Creades bland ägarna. Ursprungligen tänkt att rikta sig mot företag gällande logistiklösningar har bolaget inriktat sig mot e-handel och fraktlösningar för konsumenter.
I slutet av oktober hade bolaget 2 362 anställda, varav 1 620 i Sverige. Antalet skåp uppgick till 2 197, varav 1 940 på den svenska marknaden. Dessutom hade bolaget ett 15-tal terminaler i Sverige. Skåpen byggs i moduler och anpassas till var de ska stå. Det största på plats i Växjö är tio meter långt och har 345 luckor för varor.
I genomsnitt har dock varje skåp omkring 100 luckor. Källa: Instabox Publicerad: 6 dec 2021, 20:30
Visa hela svaret
Kan någon annan hämta ut mitt paket paketbox?
Vanliga frågor för privatpersoner –
Du spårar din sändning genom att fylla i kollinumret i sökfältet överst här på sidan, Om du saknar ett paket eller vara ska du i första hand kontakta företaget som skickade paketet till dig. Har du frågor om ett paket når du oss på 020- 765 000 och gäller det en hemleverans kan du kontakta oss på 08-120 245 24. Om du behöver göra en reklamation – kontakta i första hand företaget som har skickat varan. Kontakta oss på 08-120 245 24 så bokar vi en ny tid. Ja. Personen måste då ta med både din och sin egen legitimation. När du har ett paket att hämta får du en avisering via sms/e-post med en kod och på vilket ombud som ditt paket finns. När du kommer till paketboxen trycker du på “Hämta” i displayen och därefter anger du den kod som du fått. När koden är registrerad öppnas den lucka där ditt paket finns. Möjligheten att välja paketbox som utlämningsställe beror på vilka leveransalternativ som nätbutiken du handlar ifrån erbjuder. Kontakta den aktuella nätbutiken och hör om vilka leveransmöjligheter de erbjuder! Du kan hämta ut ditt paket när du har fått din avisering via sms/e-post, under ombudets normala öppettider. Tyvärr kan vi inte göra detta i dagsläget. Om du inte hämtar ut ditt paket första dagen, får du en påminnelse redan efter en dag. Påminnelsen skickas till det nummer/e-postadress som du angivit i din ursprungliga beställning. Om din kod av någon anledning inte fungerar, kontaktar du kundservice på telefon 020-76 50 00, vardagar kl.8-17. Om ingen lucka öppnas trots att du slagit in din kod enligt instruktioner på displayen, kontaktar du kundservice på telefon 020-76 50 00, vardagar kl.8-17. Om du som privatperson vill boka en leverans av paket eller gods kan detta inte utföras av Bring. Bring hanterar endast leveranser och frakt åt företag. Citymail är inte längre en del av Bring. Du hittar dem numera på Citymail.se. Välkommen att kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig.
Vad händer om jag inte är hemma när mitt paket kommer?
Leverans hem även om du inte är hemma – När du bokar dag och tid kan du välja att få leverans även om ingen är hemma och tar emot. Ditt paket kommer att levereras till dörr men om du bor i villa/radhus kan du även välja en annan plats där vi ska leverera paketet.
- När vi har levererat får du en avisering via mejl eller sms.
- Det finns även möjlighet för dig att ändra telefonnummer för aviseringen, så att du kan göra en granne eller någon annan uppmärksam på att leverans har skett.) När försändelsen är levererad upphör ersättningsanspråket för ditt paket.
- I vissa fall kommer du inte ha möjlighet att göra detta val.
Det kan bero på avsändarens val eller försändelsens innehåll.
Visa hela svaret
Måste man skicka tillbaka med Instabox?
Hur gör jag en retur med Instabox? Om du har valt fraktalternativet Instabox, använder du Instabox returtjänst för att göra en retur. Returen bokas enkelt via spårningslänken i SMS:et du har fått av Instabox. Det är förinställt på samma box som vid uthämtning.
Packa plagget/plaggen i en lämplig påse eller i den påse/kartong som kom med leveransen. Förslut paketet och klistra på den medföljande returetiketten. Boka din retur via spårningslänken i SMS:et från Instabox. Om du inte hittar länken så kan du också gå in på och själv skriva in ditt telefonnummer eller PaketID Följ instruktionerna i spårningslänken för att skapa en retur. Du kan enkelt välja att byta Instabox som du vill returnera din beställning ifrån. Instabox skickar ut en PIN-kod som du behöver för att kunna öppna boxen där du ska lämna din retur. Koden är giltig i 60 minuter. Skulle du inte hinna returnera din beställning inom 60 minuter kan du enkelt boka en ny retur. Väl framme vid boxen skriver du in PIN-koden och scannar returetiketten. Boxluckan öppnas, du lägger in paketet och stänger luckan. Du får ett SMS med bekräftelse på att Instabox har tagit emot din retur.
Tack för att du lämnar ett omdöme! : Hur gör jag en retur med Instabox?
Visa hela svaret