Hur Länge Får Paket Ligga Hos Ombud?
Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar, efter det skickas det tillbaka till oss som en ombudsretur. Skrivet av Sellpy Uppdaterades för mer än en vecka sedan Levereras ditt paket till ett ombud får du en avi om var det finns att hämta. Paketet ligger sedan kvar hos ombudet i 7 dagar. Du kan kostnadsfritt förlänga liggtiden med ytterligare 7 dagar i PostNords app.
Visa hela svaret
Contents
Hur lång tid har man på sig att hämta ut rek?
Så hämtas din värdeförsändelse ut – Försändelsen lämnas bara ut mot kvittering och uppvisande av giltig legitimation på något av våra Företagscenter eller via lantbrevbärare. Den måste kvitteras ut av mottagaren eller av ett ombud som fått fullmakt. Försändelsen ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från ankomstdagen.
Visa hela svaret
Hur länge kan man hämta ut paket på Ica?
Kommentarer –
Hej! Standardtiden paketen ligger hos ett ombud är 14 dagar om inte något annat är avtalat. Med vänlig hälsning, Sanna Om mitt paket är omdirigerad efter överens med Adlibris till en annan leveransadress hur mycket extra dagar förekommer? Hur kan jag kontakta er i Malmö? Mitt löpnummer är XXXX. Jag vill veta var finns nu min order? Diana Parker Macarie Hej Diana! Om du har fått ett kolli idnummer/order idnummer från Adlibris, så kan du spåra din sändning på vår hemsida, Där finns också våra kontaktuppgifter om hur du kan nå oss. I det fall ditt paket har styrts om från det ombud det har kommit till, för att gå till ett annat ombud så kan det ta upp till en vecka innan det kommer till det nya ombudet. DB Schenker Frågor & Svar Kundservice Har inte fått någon avi med löpnummer Ulf Andersson Hej Ulf! Med hjälp av ditt kolli Idnummer/sändningsnummer kan du själv göra en sökning av ditt paket på vår hemsida, Har du inte fått något sändningsnummer för din leverans, måste du kontakta din avsändare och be dem om det. Har du några frågor och funderingar som inte besvaras på vår hemsida, är du välkommen att kontakta oss på Kundservice med ditt Idnummer så hjälper vi dig att titta på din leverans. DB Schenker Frågor & Svar Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.
Visa hela svaret
Vad är bäst Bring eller PostNord?
Page 2 –
- Spontant omdöme Completely unreliable. Said they attempted to deliver an already delayed package, while I was home facing my front door and saw nobody. Then delivered it to a pickup point a 30 min drive from my home. Would not recommend anyone to use their services.
- Spontant omdöme Paid to deliver at a certain place and instead they claim to have attempted to deliver when they haven’t (was waiting for them). Dump the package on the other side of the city and have no contact details available.
- Spontant omdöme It’s the worst delivery experience every single time!! We live up in Umeå area (Holmsund) and Bring simply fails to deliver without problem, in tracking system they even lie about what delivery did not happen on a scheduled day; for instance just today it shows that due to agreement with recepient (me) they’ll deliver it nex day !!! which is not true as I, as recepient, never got contacted about it and they simply lie about it! have tried complaining several times but no one really cares. I would definately have stayed away from Bring If I had option to choose at the time of purchase from stores.
- Spontant omdöme Varför använder ni Bring?? det är ojämförligt det sämsta transportbolaget i Europa! så här skrev dom i går. ljug så klart. “Paketet innehas av transportören eftersom ytterdörren/uppfarten var otillgänglig. Kontakta Amazon för leveransinstruktioner.”
- Spontant omdöme Det var F*n det värsta jag har varit med om. I min leverans så ingick det att varorna skulle lämnas till anvisad plats i huset. Dessa skulle upp en våning. Och upp springer budkillen snabbt. MEN f*n det är ju lerigt ute. Och jag har en matta i trappen som är ny. AAAAAaaa!!! Say no more! Tur jag hann stoppa honom så att han bara sprang upp en gång. Datum för upplevelse: 05 oktobe
- Spontant omdöme Uselt. Fick ett sms där det stod att dom inte kunde lämna paketen. Jag har suttit hemma hela dagen och väntat, blir så förbannad! Har betalat extra för att få paketen hemlevererad!!! Till slut svarar kundtjänst efter 30 min väntan, men hjälper inte till.
- Spontant omdöme
- uruselt och ljuger gör dom säger dom varit här och även ringt på mobilen men INGET av det har hänt, Man kan inte nå dom på telefon till slut fick jag skriva på
- messenger där dom fortsätter förneka att dom gjort fel men pengar ska dom ha
- Spontant omdöme Horribelt dåliga! Leveransen dyker inte upp, strax innan 17:00 får man ett besked att leveransen är försenad och levereras senare. Senare brukar betyda senare samma dag. Avstod annat som planerats och väntade hemma. Ingen kom. Dagen efter har ingen ytterligare information tillkommit, och kundtjänst går inte att nå. De har inte heller någon app där man kan följa leveransen i realtid som andra aktörer, och förbehåller sig leverans under ett tidsfönster som innebär att du får sitta hemma hela dagen. Och kvällen. Och nästa dag. Sanslöst dåligt! Kommer göra allt för att undvika detta katastrofala företag igen.
- Spontant omdöme Uselt. Till slut svarar kundtjänst men hjälper inte till. Paket inom Stockholm fraktas fram och tillbaka mellan deras lager men körs inte ut. Sent och dåligt.
- Spontant omdöme Grattis till världens sämsta speditonsföretag!! Beställt hemleverans för samma order 2 gånger och de dyker inte upp utan jag sitter hemma utan leverans. Och får ingen hjälp av kundtjänst heller, sist fick jag höra “sorry, vi glömde lasta in ditt kolli i lastbilen” när jag suttit hemma och väntat 4 timmar (andra försöket på samma order). Totalt respektlöst mot kunderna. Kommer välja en annan webbutik och de säger sig skicka med Bring, detsamma kommer släkt och vänner göra! Jag kommer göra mitt yttersta för att aldrig ha med Bring och göra i hela mitt liv
- Spontant omdöme Hej! Nu har vi väntat på att ni ska leverera vårt bagage i över 10 dagar. Det innehåller alltså alla våra spädbarns kläder, mediciner med mera samt våra träningskläder och löparskor. Så relativt viktiga saker! Era SMS ni skickar är felstavade och länken ni anger fungerar ej! Er kundservice går inte att nå, sist väntade jag i 4h men kom aldrig fram. Jag förstår att ni har mycket att göra men det här handlar också om dålig planering, bristande bemanning, obefintlig digital kompetens och framförallt avsaknad av att fokusera på alla vi kunder som blir drabbade. Vad gör ni för att lösa detta? Vad gör ni för att kompensera oss under tiden?
- Spontant omdöme Rent systematiskt bedrägeri! Skulle rekommendera alla att anmäla dem till Post- och Telestyrelsen (PTS). Gå till privat > post > anmälan om klagomål på postoperatörer. Var hemma hela dagen och väntade på hemleverans. Ingen ringde på vare sig mobilen eller porttelefonen (som också är kopplad till mobilen). Fick meddelande: “Ditt paket från XXXXX kunde inte levereras. Paketet körs till ombud. Du får nytt sms när paketet kan hämtas. / Bring” Kontaktade kundtjänst och de sa att chaffören varit där enl färdskrivare. Jag skickade då min samtalslogg att ingen ringt. Vilket annat ombud hade gjort ett försök att ringa på mobilen innan de gav upp. Kundtjänst: “Som sagt har vi en fysisk skanning på din adress så chaufför har varit på adressen. Terminalen kommer dessvärre inte att hämta in detta paketet på ombudet, vi måste kunna lita på att chauffören ringer på porttelefonen, vilket enligt skanning har gjorts. Jag kan inte göra så mycket mer åt detta.” Extremt oproffsigt och suspekt. Klart det går snabbare att skita i att bära upp paketen och dumpa allt på ett uthämtningsställe. Dessutom lämnade de paketet på ett ställe som är långt bort. Har varken bil eller pirra och det är en skrivare på 15 kg. Vad är det för himla fasoner?!
- Spontant omdöme 1.8 är för högt i betyg Betalade extra för hemkörning, satt hemma när ett sms kom om att paketet inte kunde levereras och att det fanns hos ombud. Gick igenom filmen från övervakningskameror till uppfarten men ingen hade varit där på hela förmiddagen. Lurendrejeri alltså. Går ju snabbare för chauffören att köra alla paket till ombudet direkt.
- Spontant omdöme Totalt värdelöst. Beställt hemleverans och paketet skickades tillbaka till leverantör utan någon information. Va tvungen att söka mitt paket på bring och fick reda på då att paketet skickats tillbaka.
- Spontant omdöme Har aldrig skrivit en recension om ett företag men detta är under all kritik. Sämsta jag varit med om- undvik om ni faktiskt vill kunna få era paket! När jag spårar mitt paket står det att den ligger hos ombud, men bring har inte skickat sms koden till mig så jag kan inte hämta ut mitt paket hos ombudet. Jag ringer och väntar i telefonkö i ÖVER en timme för att komma fram till någon som säger att jag är på fel avdelning trots att jag har ringt numret som står och tryckt rätt med knappvalen, hon meddelar att hon ska “koppla mig rätt” står sedan i samma telefonkö i ytterligare 30 minuter för att komma fram till en kille som säger att det är fel IGEN. han skickar mig ett sms med ett “direktnummer” till rätt avdelning ifall det blir fel när han kopplar mig (?!). Vart hamnar jag då. i samma kö IGEN. Gör ett försök då kundtjänsten inte var behjälplig och förklarar för “chatt roboten” att jag behöver koden men den förstår inte det och säger att den inte kan ge mig den. Kommer till slut fram till en kille i samma kundtjänst som kunde ge mig koden. Alltså tog det mig ca 2 timmar för att kunna få 4 siffror. Detta är andra gången jag fått gå igenom bring cirkusen där de inte skickar mig min sms kod. Vill ni få ut era paket i tid eller alls skulle jag rekommendera postnord eller annan leverantör.
- Spontant omdöme Undvik Bring om ni kan. Och framförallt undvik att begära hemleverans. Deras chaufförer är i o f sig bra, men i övrigt är det uruselt. Vi fick besked om leveransen samma dag den skedde, inget tidsval, och informationen att dom kunde lämna vid dörren gick inte fram. Dessutom kan man inte lite på informationen från personal eller epost om att man kan signera med bankid och QR kod så att bud kan hämta ut paketet. Det kan man INTE om man begärt hemleverans som lämnas till utlämningsställe. Dom vägrar, eller kan inte, förlänga kvarliggningstiden för varan (vilket enligt utlämningsstället inte brukar vara ett problem). Kort sagt uruselt!
- Spontant omdöme Beställde expressbud med viktiga läkemedel som var strax slut. Ingen ringde på porttelefonen, den är kopplad till min mobil. Fick ett meddelande att de inte kunde leverera för jag var inte hemma – men de ringde aldrig på porttelefonen. För att de inte vet hur en porttelefon fungerar, gissar jag. Under all kritik. Skulle satsat på Instabox istället, men tänkte att bud var säkrare. Ringde Apoteket, de sa att Bring fungerar väldigt dåligt och de har haft många missnöjda kunder. Kommer aldrig använda Bring igen. Fick ta mig hela vägen till Kungens Kurva kommunalt, pga har ej bil. Där säger servicepersonalen “vad konstigt att de inte ringde på din mobil, det numret står ju här på paketet.”
- Spontant omdöme Välj om möjligt ett annat bolag. Har väntat hela dagen på en hemleverans som inte kom. När jag ringde och frågade så började medarbetaren med en uppläxning och fula kommentarer för att till slut säga att paketet inte lastats på bilen för transport till mig utan vill jag ha mitt paket innan helgen får jag snällt åka buss 2 timmar i varje riktning för att hämta det själv!
- Spontant omdöme Jag har beställt hemleverans som uteblev! Enligt kundtjänst på Bring kunde inte chauffören leverera eftersom de saknade portkod. Detta är inte sant eftersom portkod finns skrivet tydligt på min paket. Ni på Bring tar betalt för hemleverans men gör inte ert jobb. Jag har läst att andra kunder har samma problem, att chaufförer gör inte sitt jobb. Detta är inte ok. Hur kommer det sig att det är endast Bring som har problem att komma in i porten med samma portkod men att andra företag lyckas alltid komma in och leverera? Jag uppmanar alla kunder som har problem med Bring att göra en anmälan till ARN. Och ni på Bring, vänligen se till att detta blir löst. Det känns inte bra att betala för en tjänst och bli lurad.
- Spontant omdöme Leverans skulle kommit idag, enligt bokning via telefon efter ombildning från den 27/12 till den 28/12 (dagens datum alltså) Efter senast leveranstid kommer alltså ett mess som bara deklarerar att jag ska få leverans imorgon. Utan att någon kontaktat mig om utebliven leverans. Försöker undvika att ta leverans med er men då ni var enda alternativet som erbjöd leverans innan jul. Vilket nu ju känns som ett extra stort skämt när varan vare sig kom innan jul eller till den tid ni själva bokat. Jag har lite annat att göra än att sitta och gissa på om ni ska dyka upp eller ändra i sista sekund så jag måste ha en ny kväll uppbokad på att vara hemma. Så sjukt dålig service och jag förväntar mig kompensation för besväret!
- Spontant omdöme Brukar sällan lämna omdömen så här men Bring förtjänar faktiskt att få ett uruselt omdöme. Det bygger på deras totala avsaknad av kundservice, och att sätta allt annat (dvs pengar) än sina kunder i centrum. Sedan den 30 November (i 8 dagar) har min försändelse snurrat runt mellan terminal (Hägersten) och olika bilar. Jag har just nu 13 uppdateringar på att paketet lästs av på terminalen. Den 2/12 lovades leverans mellan kl 17:00 och 22:00. De kräver att man är hemma. De kräver att få leverera till angiven adress, ingen annanstans (inklusive utlämningsställe) De kräver legitimering. Visst, det är ur kundsynpunkt bra, säkerhetsmässigt. Men det kräver oxå att man sitter hemma och väntar i 5 timmar på att de ska leverera. De accepterar alltså inte att någon annan i hushållet tar emot försändelsen. De accepterar heller inte att försändelsen hämtas på ett utlämningsställe. Den 2/12 levererades inte ett skit. Fick ingen återkoppling på varför leveransen uteblev. Den 3/12 ringde jag deras kund(o)tjänst. Efter 2 timmar och 16 minuter i telefonkö. Fick inget svar. Tillslut fick jag besked; Leverans 4/12 mellan 17:00 och 22:00. Den 4/12 väntade jag åter i 5 timmar. Ingen leverans. Men kl 22:01 kom ett SMS med nytt leveransdatum och ett nytt 5-timmars leveransfönster. Via paketspårningen gick att läsa “Kl 17:08 4/12, Leverans försenad, och skickas vid nästa tillfälle) De kände alltså till kl 17:08 att ingen leverans skulle ske, men de kunde inte meddela mig (kunden) detta förrän 22:01 då deras leveransfönster stängt. Ringer man deras kundtjänst får man inga svar om varför leverans uteblivit. Man blir däremot lovad att “någon hör av sig” (vilket naturligtvis är skitsnack, ingen hör av sig alls), man lovas leverans (vilket då inte alls sker) och man kan erhålla en krystad ursäkt på sin höjd. Kontaktar man dom via deras “formulär” på websidan så händer inte ett skit. Ingen återkoppling, ingen information, ingenting. I mitt fall fick jag boka om kundjobb på annan ort, inklusive övernattning, för att kunna vara hemma den 2/12. Jag fick ställa in helgaktiviteter för att kunna vara hemma den 4/12. Detta helt i onödan då Brings löften om leverans inte uppfylldes. Jag har fortfarande inte fått min leverans, möjligen att det sker ikväll, om man har tur i Bring-lotteriet det vill säga. Det jag vet är om leverans sker så ska det vara ett helt oskadat emballage. Minsta lilla skada kommer betyda retur till leverantören. Jag kommer så mycket jag kan undvika detta företag framöver. Kommer inte näthandla hos något företag som anlitar Bring som transportör. Aldrig mer Bring!
- Spontant omdöme Värsta kundservice och leverantör Värsta kundservice och leverantör. Chauffören leverade paketet till fel utlämningsställe på grund av rent lathet och ursäkter att postboxen var full trots att jag beställde till ombudet som är precis intill där jag bor. Deras ursäkt var att de levererar inte enstaka paket istället levererar till nästa ombud med alla andra paket, Denna ombud är 1 km från där jag bor och de tycker att det är helt rimligt att jag ska bära 8 kg tungt paket i 1 km i det här vädret. Erbjud ingen kompensation eller ursäkt för deras idioti. Helt otroligt vilka idioter som jobbar där!
- Spontant omdöme Riktigt uselt. Man får meddelande om att de ska komma mellan 12-17, sen kommer nästa som säger att de inte kunde leverera eftersom ingen var hemma. Vi har kameror som spelar in 24×7 och INGEN från Bring har varit förbi vid någon av dessa tillfällen. Detta är ett korrupt företag som gång efter gång ljuger. Företagare, sluta använda Bring!
- Spontant omdöme “Nu är vi på väg! Paket levereras idag innan 17.00. Du måste inte vara hemma.” “Ditt paket kunde inte levereras. Paketet körs till ombud. ” Vad fan!!!
- Spontant omdöme Så dåliga! Det tar dem en vecka att transportera ett kolli 4 mil, helt otroligt! Jag undrar om de tar paketen på skottkärra och promenerar ut med dem? Det är inte heller så att vi bor vid Treriksröset eller norra Norrlands bortre fjällvärld, utan ca en halvtimme från en av Sveriges större städer. Försökte komma i kontakt med dem via telefon och mejl och fick svar efter ett dygn på mejl – “vi är tyvärr bara i ditt område på måndagar.” punkt. Ingen information om ifall man själv kan hämta godset på deras terminal eller någonting. De har i princip “beslagtagit” våra saker en vecka, tills de behagar att köra ut dem. Det är bara så uselt dåligt! Till på köpet har de ortens sämsta godsombud, som bara har öppet under kontorstid på vardagar och helstängt på helger. Försök att ha ett arbete där du inte kommer ifrån förrän efter 17 och ska hämta ett paket där, lycka till! Bring har jag i möjligaste mån försökt att undvika pga detta men nu är det definitivt slut, de finns inte på kartan längre! Planerar jag ett inköp av en vara och det visar sig att affären i fråga endast levererar med Bring så byter jag hellre affär!
- Spontant omdöme Nu har det hänt två gånger att jag har betalat 45 kr extra för hemleverans via sms som de skickar och de _försöker_ inte ens. Vi har ständigt en familjemedlem hemma och de levererar återkommande till ombud. Rent lurendrejeri.
- Spontant omdöme Beställde ett paket med ett spel som skulle komma på release-dagen. Dagen kom men paketet dök inte upp. Tog kontakt med chatten som sa att det inte hade fått paketet från återförsäljaren. Återförsäljaren sa att paketet varit hos Bring i Danmark i flera dagar utan att röra på sig, men Bring menade att det “inte fanns något sätt för dem att kontakta Bring i Danmark”. Det gick ju såklart efter lite tjat, och Bring menade att paketet inte fanns i Danmark heller. Ungefär två timmar senare dyker paketet upp på Brings lager i Mölndal. Hur det tog sig från återförsäljarens lager i Danmark via Bring Danmarks lager till Bring Sverige och vidare till Mölndal på två timmar kan jag inte riktigt förstå. Kan inte annat än utgå från att kundtjänsten ljög och inte hanterade mitt ärende på ett korrekt sätt för att ta reda på var mitt paket var.
- Spontant omdöme Alla omdömen nedan stämmer, kommer ett sms att de försökt att leverera men att ingen är hemma. Jo jag har varit hemma hela dagen men Bring verkar ha satt detta i system verkar det som. Kommer aldrig mer att beställa från något företag som har Bring som enda leveransalternativ. Riktigt uselt.
- Spontant omdöme Satt hemma och jobbade och väntade på leveransen. Får då ett SMS att leveransförsök utförts men att jag inte var hemma. De har inte ringt varken på porttelefonen eller på mobilen. Detta har hänt flera gånger tidigare med Bring.i kontakt med kundservice säger de bara att jag får hämta paketet hos ombudet. Undvik detta företag!!!
- Spontant omdöme Helt värdelöst företag! Beställde express hemleverans. Paketet fastnade i första stoppet i tre dagar. Sen kom det till rätt stad och bad mig hålla mig hemma. Kom inget paket. nästa dag bad de mig vara hemma igen. kom inget paket. Då kollade jag upp vad som hade hänt. Varan hade blivit fraktskadad när den skulle köra ut till mig. Då skickade de ett nytt paket. Samma sak fick sms om att hålla mig hemma, kom inget paket då heller. Sista försöket nu sen vägrar jag att ta emot varan och jag kommer aldrig att använda företag som nyttjar Bring. Utan tvekan det absolut sämsta företaget när det kommer till pakethantering. Jag kommer att förklara för samtliga företag som jag ser använder Bring som leverantör att kolla upp trustpilot och reco. Så får de se vilket värdelöst företag Bring är
- Spontant omdöme Riktigt skräpföretag, använd alla andra fraktbolag utom detta! Väntade på leverans, lämnat både porttelefon och mobinummer, fick meddelande att leveransförsök utförts, ingen har ringt varken på porten eller på mobilen. Min betalda hemleverans får jag alltså hämta på utlämningsställe- Bring har satt detta i system och hävdar att de litar på sina chaufförer.
- Spontant omdöme Jag har vi två tillfällen betalat extra för hemleverans men inte vid något tillfälle har varan kommit utan vi har fått meddelande om att vi inte varit hemma, vilket vi varit, och vi får åka att hämta varan, blufföretag!!! Det går heller inte att nå dem på telefon, bara vänt i telefonen.
- Spontant omdöme Köpte en tvättmaskin hos WhiteAway som skulle leverera tvättmaskinen inom 2 dagar. Leveransen av tvättmaskinen fungerade tyvärr inte. Jag har vänta hela veckan på att maskinen skulle levereras men det dröjde en hel vecka trotts att det skulle ta högs 2 dagar. Först fick jag meddelanden om att maskinen skulle levereras mellan 12:00 och 16:00. Sedan ändrades tiden flera gånger tills chauffören ringde mig och sa att han stod på vändplatsen inte hittade och att jag måste komma ut och visa vägen. Jag sa att det går inte men att han skall svänga höger från vändplanen för att komma till till min adress. Då sa han att det inte går att komma in på gården, jo det gör det vist sa jag. Efter en stund såg jag bilen från min port och vinkade åt honom att han skulle komma. Det skulle inte gå sa han. Då får du väl rulla hit maskinen med din pirra sa jag. Då sa han att det inte går för att han inte har någon pirra. Jag förklarade för honom att jag inte heller har någon pirra och att jag som är invald inte kan bära in maskinen på ryggen och insisterade på att han måste levererade maskinen till min port. Han vägrade och sa att han skulle ta tillbaka maskinen och räckte över sin telefon till mig för att jag skulle tala med någon som skulle vara transportledare. Jag hade inget intresse av att prata en massa strunt med någon annan som inte heller ville leverera min tvättmaskin så jag sa att jag måste klaga WhiteAway för att Bring vägrade leverera maskinen som överenskommet. Sedan markerade chauffören paketet som levererat utan att jag visat ID eller skrivit under leveransen. IKEA, Elgiganten och några tyska nätbutiker har tidigare inte haft några problem att leverera sina paket till min port. Nu vill absolut inte köpa något från nätbutiker som använder Bring som har chaufförer som knappt kan svenska, inte kan köra bil, inte vill jobba och som kommer utan pirra.
- Spontant omdöme Ni är verkligen det sämsta företaget jag varit i kontakt med alla kategorier! Varje gång ni ska leverera paket kör ni det till fel adress. Senast i veckan. Pratade med 4 personer hos er och efter att kommit fram till att ni har levererat paket till annan person trots id-krav på mottagaren så kan ni inte leverera idag till mig trots betoning av vikten det kom fram senast idag. Ni LOVADE mig leverans senast 17-19 idag och ni misslyckas återigen. Paketet var endast ändamålsenlig för denna helg. Så skadan ni åsamkat kan inte ordnas. Helt meningslöst att ha lagt flera timmar med er på telefon idag när ni ändå inte löser mitt problem. JAG fick söka upp personen ni levererat till i sitt hem som lyckats returnerat det till er och ni skulle efter detta leverera rätt idag men som sagt. Detta löste ni inte heller. Fruktansvärt besviken! Stark rekommendation till alla företag som jobbar med e-handel. Välj annan samarbetspartner!
- Spontant omdöme Jag fick ett påminnelseSMS kl 22:30 när jag låg och sov. Fullkomligt uselt att de inte begränsar SMS-utskicken till normala tider. Jag tänker aktivt undvika alla företag som använder Bring som speditör i fortsättningen. Jag kommer informera företaget jag tänkt köpa ifrån att jag väljer att inte köpa från dem bara för att de använder Bring för jag blir så förbannad som kund när de väcker mig när jag sover. Uselt företag.
- Spontant omdöme Hade betalt 1395kr för hemleverans med bärhjälp till min lägenhet av min soffa. Firman är på plats 10 min innan avsatt tid och ringer mig då de inte har någon bomnyckel och kan ej leverera. Det är ca 200m från min lägenhet. Jag har ingen bomnyckel och hänvisar till en affär i närheten. Men dom vägrar gå dit, jag går dit och det var tyvärr stängt, knackar dörr hos grannar och försöker hitta någon med bomnyckel utan framgång. Efter 45min så ringer dom och säger att vi måste åka nu. Jag ber snällt om dom kan bära därifrån med min hjälp. Men det vill dom inte utan hänvisar att boka en ny tid. Det framgår ej I avtalet med soffadirekt eller på Brings hemsida att hag ska bestå med en bomnyckel. Leveransen sker efter många om och men på en blöt gräsmatta där budet lämnar kartongen. Kartongen är totalt söndrig men oklart hur innehållet har klarat sig. Vid undersökning av produkt framkommer det att den är trasig på flera ställen.
- Spontant omdöme Ringde lokala Bring som absolut inte kunde hjälpa mig utan hänvisade till kundtjänst. Satt 1 ½ timme i kö och fick till svar att paketet funnits på lokala terminalen i 1 vecka, men paketet hade anlänt innan sms:et från leverantören, och då blev det ingen träff i deras system. “-Vilken tur att du ringde!” Ville då att paketet omgående skulle köras ut, fredag, men det gick inte för alla bilar hade redan avgått för em. Hade personen på lokala terminalen, som jag ringde på fm, bara kollat sändningsnumret så hade jag kunnat få paketet innan helgen! Ingen skugga över personen på kundtjänst, hon gjorde vad hon kunde, men i övrigt uruselt att något sådan ska kunna hända!
- Spontant omdöme De hävdar att de försökt leverera paket till vårat företag utan att lyckas. Kan bevisa att jag varit på plats. Men skiter i att köra ut våra viktiga varor idag – på löne fredag. Så vi tappar försäljning. Troligen ny chaffis som gått in i trappen i stället för till sidan där vi finns.
- Spontant omdöme Flertalet gånger säger de att de försökt leverera fast ingen kunnat ta emot. Detta har upprepat sig ett flertal gånger. Tror att de ljuger för att vi inte kan följa körschemat. Dåligt att det inte har något ställe där man kan lämna klagomål. Tyder på att de inte vill göra någon förändring och bli bättre.1 minut efter jag fick meddelande att de inte kunnat leverera för att jag inte var hemma (då Stod jag vid dörren och väntade på dem). Då jag försöker få tag i dom då jag tänker att dom Kört fel. Men de svarar inte i telefon. Jag kan bara chatta med en robot som inte kan hjälpa mig. Dåligt!!!
- Spontant omdöme Bring är det enda fraktbolag som misslyckas med att leverera paket till mig. Alla andra har absolut inga problem. Speciellt betalt för expressleverans två gånger, jo pytt. De påstås ha “misslyckats” med att leverera till mig och jag får besked om att paketet skickats till något ombud. Gud vet när jag får avisering om det, det dröjde förra gången. De har fått portkod, mobnummer, jag har gett besked att det kan lämnas utanför dörren. Hur kan man misslyckas med det??! Kommer aldrig använda eran tjänst igen. 😡
- Spontant omdöme Levererar inte i utlovad tid. Anger en tid då paketet ska komma, ser då till att jag är hemma för att ta emot leveransen. Då ställer Bring in i sista stund och flyttar fram leveransdagen. Ännu inte fått paketen. Detta kallar tydligen Bring (och tar betalt) för en expressleverans : (
- Spontant omdöme När ett paket som skulle ha levererats för en vecka sedan är borttappat, efter 15 omlastningar, tycker kundtjänst på Bring att jag ska anlita ett annat fraktbolag. Förmågan att försöka lösa ett problem är med andra ord obefintlig. Följ deras råd och anlita ett annat bolag!
- Spontant omdöme Fick någon annans paket. Någon hade satt min ettiket på ett annat paket vilket gjorde att mitt paket räknades som utlämnat. När jag söker hjälp hos bring är det totalstopp, de konstaterar att jag har fått mitt paket med rätt koli nr. Vad jag skulle göra av det felaktiga paketet brydde de sig inte om. Jag lyckades då genom att läsa på en etikett som satt under mitt namn hitta rätt person som skulle haft paketet, denna person hade också fått mitt paket men hunnit lämna tillbaka det till bring. Det var nu på väg tillbaka till england till en person som inte var avsändare av mitt paket. Att nu försöka få hjälp var omöjligt. Att få ersättning likaså, företaget jag beställt av satte ju rätt etikett, någonstan därmellan har man satt andra etiketter på paketet. Det är alltså avsändare som gör rätt men där fraktföretagen sätter nya felaktiga etiketter längst vägen, varför? Oavsett var Brings samarbete i detta noll. Se upp för detta företag!
- Spontant omdöme Bring, ni är inte ens värd skit!!!! Ni ringde igår och bekräftade att ni kommer leverera mellan 18 och 22 så jag håller mig därför hemma, men det dök aldrig upp någon leverans och inget samtal heller och när jag ringer er kundtjänst påstår ni att chauffören var på plats men det var aldrig någon som öppnade dörren. Jag vet inte om det är ni i kundtjänst som ljuger eller om det är chauffören själv. Vi har nämligen kameraövervakning 24/7 runt hela huset så jag kan lova er och tom bevisa att det inte var någon från Bring på beök hos mig igår. Man tycker postnod är dåliga men ni är ju bara ett stort skämt!!!!!
- Spontant omdöme De kom inte med IKEA-möblerna vi betalat leverens för, för att få allt samma dag. Hörde inte av sig till varken oss eller Ikea. Responsen från Ikea var minst sagt slö. Ikea + Bring verkar inte vara en god kombo.
: BRING EXPRESS SVERIGE AB – Omdömen hos Reco.se
Visa hela svaret
När hämtar PostNord paket hos ombud?
Måndag-fredag | 9:30-17:30 |
---|---|
Lördag | 10-15 |
Söndag | 11-15 |
Vad år ombud paket?
Postombud – postombud och utlämningsställen PostNord har ett rikstäckande ombudsnät med cirka 2 000 postombud och cirka 300 utlämningsställen, där våra kunder kan lämna och hämta paket, köpa frimärken och uträtta andra postärenden. PostNord samarbetar med ombud som ger god service i form av hög tillgänglighet i bra lägen och med generösa öppettider.
Visa hela svaret
Kan man förlänga paket PostNord?
Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar, efter det skickas det tillbaka till oss som en ombudsretur. Skrivet av Sellpy Uppdaterades för mer än en vecka sedan Levereras ditt paket till ett ombud får du en avi om var det finns att hämta. Paketet ligger sedan kvar hos ombudet i 7 dagar. Du kan kostnadsfritt förlänga liggtiden med ytterligare 7 dagar i PostNords app.
Visa hela svaret