Personligt Brev Säljare Butik Exempel?

0 Comments

Personligt Brev Säljare Butik Exempel
Jag vill jobba hos er! – Jag heter Hanna och pluggar just nu andra året på ekonomprogrammet. När jag läste om möjligheten att få jobba med försäljning och service hos er på blev jag väldigt intresserad av både tjänsten och er verksamhet! Jag tror att jag skulle vara väldigt bra på det här jobbet! I mina ögon finns det mycket som talar för att jag skulle passa hos er.

För det första har jag relevant arbetslivserfarenhet. Parallellt med mina studier har jag jobbat som kassör på, Under de år jag varit där lärde jag mig väldigt mycket, inte bara om jobbet i sig, utan om detaljhandeln i stort. Tidigare har jag även jobbat som butiksbiträde på, För det andra tror jag att jag uppfyller de kunskapskrav ni ställer på en butikssäljare.

Erfarenheter från tidigare anställningar, i kombination med en stark vilja att utvecklas och sätta mig in i nya arbetssätt, gör att jag tror att jag snabbt skulle komma in i rollen. Sist, men kanske viktigast, tror jag att mina personliga kvaliteter och förmågor stämmer bra in på vad ni på önskar i en medarbetare.

  • Personer jag jobbat med skulle nog främst beskriva mig som serviceinriktad, verbal och ekonomiskt medveten.
  • Jag har ofta haft nytta av min inneboende förmåga att övertyga andra och jag har hög energinivå och verkligen engagerar mig i allt jag tar mig för.
  • Jag hoppas att denna korta presentation av mig själv har väckt ert intresse och att jag får chansen att komma på en intervju hos er.

Jag är övertygad om att jag har mycket att tillföra och jag skulle verkligen uppskatta möjligheten att få bevisa det. Med vänlig hälsning, Hanna Johnsson
Visa hela svaret

Vad är det som lockar dig med tjänsten som butikssäljare?

Exempel på personligt brev butikssäljare – Förnamn Efternamn Brittagatan 1 | 100 00 Staden Telefon: 08-00 000 | Mobil: 070-00 00 00 E-post: [email protected] Ansökan till tjänsten “Säljare i Klädbutik” Hej, Jag såg er annons där ni söker säljare till er butik i Staden och känner att detta är helt rätt för mig.

  • Jag har lång erfarenhet av försäljning, inom kläder/konfektion men också annat; elektronik, dagligvaror med mera.
  • Sedan jag flyttade hit för studier för drygt ett år sedan har jag hela tiden arbetat vid sidan av skolarbetet.
  • Dels för att tjäna extra pengar, men också för att ha en fot i arbetslivet.
  • När jag studerar rör det sig i nuläget om kurser rörande marknadsföring och ekonomi, men även språk intresserar mig.

Innan flytten från Hemstaden arbetade jag som butikssäljare i olika branscher; barista på en cafékedja samt säljare på Carlings. Även om båda dessa berör försäljning är det två rollerna ändå rätt olika då det rör sig om väldigt olika produkter. Jag har också, under gymnasietiden, arbetat helger på en lokal matbutik.

  1. Här i Staden arbetar jag just nu på H&M i Köpcentret X.
  2. Jag är väldigt modeintresserad och ser gärna en framtid i klädindustrin, och då gärna med daglig kundkontakt.
  3. Jag är säljinriktad och naturligt intresserad av människor, vilket gör att jag har lätt för att ta kontakt med kunder.
  4. Jag är alltså ute efter att vara en del av försäljningen, distributionen och marknadsföringen snarare än att designa plagg.

Jag är som bäst när jag får samarbeta med och i närheten av människor, vilket gör att jag nog inte skulle vara lämplig för att spendera långa timmar vid ritbordet och skissa på produkter själv. Jag får ofta höra att min positiva inställning och entusiasm smittar av sig på både kunder och arbetskamrater.

  1. Jag är definitivt en sådan som tar initiativ till AW med gänget på jobbet.
  2. Samtidigt som jag är humoristiskt lagd tar jag mitt jobb på största allvar.
  3. Min främsta egenskap som säljare är att jag använder mina öron lika mycket som min mun.
  4. Genom att lyssna på kunden blir det ju enklare för mig att erbjuda rätt vara.
You might be interested:  Översätta Personligt Brev Till Engelska?

När jag inte studerar eller arbetar umgås jag gärna med mina vänner, shoppar eller läser olika magasin (mestadels inom mode och design). Jag tycker också mycket om att resa och då helst till storstäder för att snappa upp olika pulser och trender. Jag hoppas ni genom att läsa detta brev förstår att jag känner mig väldigt peppad på att jobba hos er.
Visa hela svaret

Vad gör en säljare i butik?

En butikssäljare säljer dagligvaror och sällanköpsvaror i affärer, livsmedelshallar, varuhus, stormarknader och andra försäljningsställen. Arbetsuppgifterna sträcker sig från att beställa, packa upp, prismärka och fylla på varor, till att informera om och sälja produkterna, samt ge råd om användning och skötsel.
Visa hela svaret

Varför vill man jobba som butikssäljare?

Ansvarsområden och fördelar med yrket – Att vara försäljare i butik brukar innebära att man ansvarar för att ge kunder ett bra bemötande inne i butiken och för att det ska uppstå möten med kunder som leder till att varor säljs. Ett annat ansvarsområde kan vara att hämta varor från butikens lager när de tagit slut på hyllorna i butiken.

Många butikssäljare tycker om sitt arbete eftersom det är socialt, man träffar många människor. Arbetar man för en större kedjorna kan möjligheten att få jobb på nya och intressanta platser vara väldigt god. I regel har man även vissa karriärmöjligheter som försäljare i butik. Det beror dock mycket på hur stor butiken är och på vad man säljer.

Inom fackhandel finns chansen att arbeta med något som man är intresserad av och därför kan mycket om.

Du träffar många människorDu kan få jobb utan formell utbildningVäldigt stor arbetsmarknadMånga olika typer av arbetsplatserKarriärmöjligheterna är ofta goda

Visa hela svaret

Varför jag vill jobba i en butik?

Den gemensamma faktorn för dig som vill jobba i butik är att du är lättlärd och tycker om att hjälpa människor. Att kunna ge service är A och O inom försäljning och handel. Här kan du läsa mer om vad det innebär att jobba i butik, vilken utbildning du behöver, olika roller och karriärmöjligheter.
Visa hela svaret

Vad kan du tillföra hos oss exempel?

12. Vad kan du bidra med och varför ska vi välja just dig? – Utgå från vad det stod i jobbannonsen att arbetsgivaren sökte och koppla ihop hur du med dina erfarenheter och kunskaper är rätt person för tjänsten. Här kan du nämna flera saker om dig själv som gör att du passar för tjänsten. Ge konkreta exempel angående varför du anser dig själv vara den rätte för tjänsten.
Visa hela svaret

Vad gör de bästa säljarna?

Fem saker som skiljer de bästa säljarna från medelsäljarna 1. Allt hänger ihop. Medelsäljarna ser på försäljningen som en tävling där bara en kan vinna. De slåss om kundernas gunst framför konkurrenten och fokuserar bara på att vinna en affär. De ser primärt varje affär isolerad och inte affärsvärlden som en helhet.

De bästa säljarna ser att allt hänger ihop. Där den som bäst kan se flöden och helheten har störst chans att lyckas. De skapar nätverk där de lätt kan finna nya lösningar via kunder, partners, leverantörer och ibland även konkurrenter.2. Nätverkar för att växa som individ, inte för att driva affärer. Medelsäljarna bygger och utnyttjar primärt sitt nätverk för att driva affären.

De skiljer hårt på sitt privata umgänge och arbetsrelationer. De utnyttjar sitt nätverk primärt för att be om hjälp med en affär. De bästa säljarna bygger relationer med alla i sin omgivning primärt för att utvecklas som individer. De söker sig aktivt till nya människor för att lära och utvecklas.

  • De delar upp sitt nätverk efter intressen snarare än jobb och privat.
  • De börjar med att ge och bli därför belönade mångdubbelt.3.
  • Motivation kommer inifrån, inte från chefen.
  • Medelsäljarna förväntar sig att bli motiverad av chefen.
  • De är beroende av tävlingar, firande och andra aktiviteter från chefen för att hålla motivationen upp.

Detta gör att deras prestation till stor del styrs av hur bra deras chef är. De bästa säljarna vet att motivation kommer inifrån. De får sin energi från allt arbete, mötet med kunden, att lösa kundens problem och vinna affärer. Det gör att de inte bara är motiverade utan de bidrar också till resten av gruppens motivation.4.

  • IT är ett stöd, inte ett onödigt ont.
  • Medelsäljarna använder primärt teknikstöd för att de måste och ledningen följer upp via den.
  • Det gör att det blir ett tråkigt moment i arbetet och både drar ned motivation och tar tid istället för att spara tid.
  • De bästa säljarna ligger i framkant vad gäller nytt teknikstöd.
You might be interested:  Skicka Paket Till Usa Hur Lång Tid?

De har inställningen att företaget skall se till att de har de bästa stödet och de maximerar nyttan av det oavsett om det är mobiltelefonen eller CRM-systemet.5. Arbetet är mer än ett jobb. Medelsäljarna går primärt till jobbet för att tjäna pengar. De agerar endast utifrån sina mål och provisoner.

Därför görs allt för att klara sina mål, få sin provison och högre lön. Detta märks av kunderna och därför får de jobba hårt för varje affär. De bästa säljarna går primärt till jobbet för att det är kul. De gillar genuint att möta kunder, skapa affärer och allt arbete kring affären. Denna genuina känsla uppfattas av kunderna vilket gör att de säljer mer, tjänar mer och har ännu roligare.

Är du en medelsäljare eller är du en av de bästa? : Fem saker som skiljer de bästa säljarna från medelsäljarna
Visa hela svaret

Vad väcker mitt intresse för försäljning?

1. Visa ditt värde för kunden – Vad är viktigast för kunden tror du? Majoriteten av säljare svarar produkten eller tjänsten, kvaliteten, priset, företaget du arbetar på, leveranssäkerhet och så vidare. Frågar man kunden svarar de flesta att du som säljaren är det avgörande.

  1. Eller rättare sagt din förmåga som säljare att förstå kundens behov, skapa förtroende och presentera en lösning.
  2. Du är ansiktet utåt.
  3. Därför blir du synonym med företaget bakom som sedan ska leva upp till löftena.
  4. Den viktigaste varumärkesbyggare ditt företag någonsin kommer ha är du som säljare.
  5. En nyttig övning för dig som säljare Gör en kort presentation av dig själv på 30 sekunder utifrån din unika säljpoäng för kunden – din USP (Unique Selling Point).

Se till att du svarar på följande frågor:

Vad har du för kompetens som kunden har nytta av?

Visa på vad kunden har för nytta av dina erfarenheter och färdigheter.

Hur ser ditt engagemang för kunden ut?

Är du verkligt intresserad och nyfiken? Hitta saker i kundens verksamhet som du gillar och som motiverar dig att arbeta med dem. Berätta om vad som engagerar dig. Fråga om det som väcker ditt intresse.

Hur välvilligt inställd är du?

Kommer du försvinna för alltid ur kundens liv som en råtta ur en akvedukt så snart ordern är klar? Eller kan kunden räkna med att ditt engagemang inte bara gäller att få affär utan också att kunden får rätt kvalitet och blir nöjd? För dig som vill träna på detta, frågetekniker, struktur och hur du bäst presenterar ert erbjudande rekommenderar vi nedanstående kurs Försäljning nivå 1.
Visa hela svaret

Varför söker du jobb hos oss säljare?

Rekryterarna: Här är den perfekta ansökan för säljbranschen Personligt Brev Säljare Butik Exempel Personlighet, lämplighet och en känsla för service är vad rekryterarna söker. Foto: Mattias Bardå/ Elgiganten/ Media Markt Metrojobb har pratat med tre rekryterare från tre olika företag i Sverige om hur den perfekta ansökan ska se ut. Peter Nilsson, Head of HR, Media Markt – I ditt cv och personliga brev ser jag gärna att du lyfter upp saker som återspeglar din personlighet.

En ansökan ska vara kort, koncis och innehålla det som är väsentligt. Det är vanligt att folk skriver långa cv:n och personliga brev. Rekryterare läser flera stycken varje dag och har du en lång ansökan så är risken att man blir bortgallrad på fel kriterier. Hanna Bergfäldt, Head of HR, Elgiganten – Du ska lyfta fram varför du som person skulle passa hos oss.

Vi söker engagerade och ansvarstagande personer som delar vår uppfattning om att kundnöjdhet är avgörande. I ditt cv tittar vi därför främst på om du har relevant erfarenhet för jobbet. Kundvård kan man hitta i många branscher, så alla yrken där man har haft kundkontakt är överförbart till rollen som säljare.

  1. Även om vi erbjuder interna utbildningar kan vi ha behov av olika typer av tidigare kunskap och erfarenhet.
  2. Vi ser gärna personer som har stort intresse för våra produkter eftersom de ofta har ett engagemang som smittar av sig på våra kunder.
  3. Sara Olsson, HR-chef, H&M – Ansökan ska vara enkel och med relevant text för tjänsten.
You might be interested:  Vad Kostar Det Att Skicka Paket Till Finland?

Det personliga brevet är viktigast eftersom där beskriver du din personlighet, varför du söker tjänsten och varför du tror att du passar. Personligheten och rätt attityd är det viktigaste. Att kunna matcha våra värderingar på bästa sätt är alltid grunden.

Man ska vara en lagspelare med passion för mode och försäljning. Du ska ha ett driv, en ambition och en vilja att utvecklas. Ett tips är att fundera kring varför du skulle vilja jobba hos just den arbetsgivaren och beskriva det i brevet. Tips från rekryterarna: 1. Se till att det är till rätt arbetsgivare! Skickar du samma cv och personliga brev till många företag, så se åtminstone till att skriva rätt namn.2.

Lyft fram det som är relevant! Har du tidigare erfarenhet av en liknande bransch så skriv med det.3. Gör din ansökan personlig! Vem är du? Varför passar just du? Lyft fram det som gör dig till just dig.4. Försök hålla det kortfattat. Kan du hålla ditt cv till en sida och det personliga brevet till en halv är det alltid meriterande.
Visa hela svaret

Varför söker du jobb hos oss säljare?

Rekryterarna: Här är den perfekta ansökan för säljbranschen Personligt Brev Säljare Butik Exempel Personlighet, lämplighet och en känsla för service är vad rekryterarna söker. Foto: Mattias Bardå/ Elgiganten/ Media Markt Metrojobb har pratat med tre rekryterare från tre olika företag i Sverige om hur den perfekta ansökan ska se ut. Peter Nilsson, Head of HR, Media Markt – I ditt cv och personliga brev ser jag gärna att du lyfter upp saker som återspeglar din personlighet.

En ansökan ska vara kort, koncis och innehålla det som är väsentligt. Det är vanligt att folk skriver långa cv:n och personliga brev. Rekryterare läser flera stycken varje dag och har du en lång ansökan så är risken att man blir bortgallrad på fel kriterier. Hanna Bergfäldt, Head of HR, Elgiganten – Du ska lyfta fram varför du som person skulle passa hos oss.

Vi söker engagerade och ansvarstagande personer som delar vår uppfattning om att kundnöjdhet är avgörande. I ditt cv tittar vi därför främst på om du har relevant erfarenhet för jobbet. Kundvård kan man hitta i många branscher, så alla yrken där man har haft kundkontakt är överförbart till rollen som säljare.

Även om vi erbjuder interna utbildningar kan vi ha behov av olika typer av tidigare kunskap och erfarenhet. Vi ser gärna personer som har stort intresse för våra produkter eftersom de ofta har ett engagemang som smittar av sig på våra kunder. Sara Olsson, HR-chef, H&M – Ansökan ska vara enkel och med relevant text för tjänsten.

Det personliga brevet är viktigast eftersom där beskriver du din personlighet, varför du söker tjänsten och varför du tror att du passar. Personligheten och rätt attityd är det viktigaste. Att kunna matcha våra värderingar på bästa sätt är alltid grunden.

Man ska vara en lagspelare med passion för mode och försäljning. Du ska ha ett driv, en ambition och en vilja att utvecklas. Ett tips är att fundera kring varför du skulle vilja jobba hos just den arbetsgivaren och beskriva det i brevet. Tips från rekryterarna: 1. Se till att det är till rätt arbetsgivare! Skickar du samma cv och personliga brev till många företag, så se åtminstone till att skriva rätt namn.2.

Lyft fram det som är relevant! Har du tidigare erfarenhet av en liknande bransch så skriv med det.3. Gör din ansökan personlig! Vem är du? Varför passar just du? Lyft fram det som gör dig till just dig.4. Försök hålla det kortfattat. Kan du hålla ditt cv till en sida och det personliga brevet till en halv är det alltid meriterande.
Visa hela svaret

Vad innebär det att vara säljare?

Som säljare ska du ha god kännedom om ditt företags och konkurrenternas varor och tjänster. Du arbeta med att följa utvecklingen inom dina varu- och branschområden. Du studerar också kundernas köpvanor för att hitta vägar till bättre försäljning.
Visa hela svaret