Hur Spårar Man Paket Från Zalando?
Hur spårar jag min beställning på Zalando? – För att spåra din beställning på Zalando måste du först gå in på deras hemsida. När du är på webbplatsen, följ dessa steg:
- Logga in på ditt Zalando-konto.
- Håll muspekaren över till din profil uppe till höger och klicka på “Beställ”.
- Välj den beställning som du vill spåra och klicka på “Detaljer”.
- Du bör kunna se status för din beställning. Om ett spårningsnummer inte anges kan du kontakta säljaren för att begära ett.
Tänk på att beställningsnumret och spårningsnumret båda är olika. Ett ordernummer anger numret på den köpta produkten medan ett spårningsnummer anger paketets plats och status. Du kan kopiera ditt spårningsnummer till Ship24s hemsida för att få realtidsuppdateringar om dina beställningar.
Visa hela svaret
Contents
Vilken tid kommer Zalando paket?
Logga in för att spåra ditt paket Normal leveranstid Vi informerar dig om den förväntade leveranstiden för din beställning i checkouten samt i beställningsbekräftelsen via mejl – tiden kan variera beroende på de valda artiklarna och leveransmetoden. Du kan hitta en mer exakt leveransuppskattning i leveransbekräftelsen som skickas till din mejladress när din beställning är på väg.
- Du kan spåra ditt paket via ditt användarkonto,
- Tänk på att det kan ta upp till 48 timmar efter din beställning lämnat vårt lager innan du kan spåra ditt paket.
- Du får ett mejl när ditt paket lämnar vårt lager och ett nytt mejl eller SMS (om du har angett ditt mobilnummer under dina användaruppgifter ) när paketet kan hämtas ut.
Paket som skickas med PostNord: Om du inte hämtar ditt paket inom två dagar, får du en påminnelse per mejl eller SMS och ytterligare en påminnelse skickas efter fem dagar. Om paketet inte har hämtats ut inom 7 dagar returneras det till oss. Paket som skickas med Bring: Om du inte hämtar ditt paket inom tre dagar, får du en påminnelse per mejl eller SMS och ytterligare en påminnelse skickas efter elva dagar.
- Om paketet inte har hämtats ut inom 14 dagar returneras det till oss.
- Glöm inte att ta med giltig legitimation som ID, körkort eller pass och försändelse-id/kollinummer när du hämtar ditt paket.
- Hemleverans Paketet kan komma att levereras med en annan logistikpartner vid ett andra leveransförsök eller till ett postombud efter ett misslyckat hemleveransförsök.
Observera att detta kan ske utan att du blir aviserad och vi ber dig att använda den tillgängliga spårningstjänsten för att spåra ditt paket. Expressleverans Expressleverans sker måndag till fredag, exklusive helgdagar. Om du beställer tidigt måndag-lördag (fram till kl.15) får du din leverans redan nästa arbetsdag.
- Om du gör din beställning efter kl.15 måndag-lördag eller på en söndag får du din leverans inom tre arbetsdagar efter beställningsdagen.
- På leveransdagen kommer DHL Express att leverera ditt paket senast kl.21:00.
- Delleveranser För att vi ska kunna skicka dina varor så snabbt som möjligt kan det hända att din beställning delas upp på flera paket.
Efter ditt köp får du som vanligt en bekräftelse på detta per mejl. När dina paket lämnar lagret, får du ett separat mejl med försändelse-id för varje paket. Vårt system avgör från fall till fall om det är möjligt att göra delleveranser. Vi erbjuder den här leveransmetoden för att kunna ge dig ännu bättre service med snabbare leverans.
- Zalando partner Precis som för vanliga Zalandoförsändelser ger vi dig ett beräknat leveransdatum när du gör din beställning.
- Du får också en mejlbekräftelse med spårningslänken när paketet skickas från lagret.
- Genom denna länk kan du ta reda på det exakta leveransdatumet så snart det är schemalagt av vår leveranspartner.
Spårningslänken aktiveras inom högst 3 arbetsdagar från det att paketet har skickats. När spårningslänken är aktiv behöver du inte oroa dig om den inte uppdateras dagligen. Den kommer att uppdateras igen under de följande dagarna. Om det inte gjorts några nya spårningsuppdateringar inom 5 arbetsdagar kan du kontakta vår kundtjänst via någon av kanalerna nedan.
Visa hela svaret
Har Zalando hemleverans?
Lösning med PostNords nordiska infrastruktur –
Tjänsten Hemleverans utan kvittens Kapaciteten som PostNords nordiska infrastruktur erbjuder PostNords utrullning av fossilfria leveranser
Zalandos nordiska samarbete med PostNord innefattar leveranser till utlämningsställen, paketboxar och hemleveranser. Vid hemleverans sker det utan kvittens för att göra det enkelt för kunden. För närvarande testas även en tjänst i samarbete med PostNord för upphämtning av returpaket hemma hos kunder i Stockholmsområdet inom 60 minuter.– Det är otroligt viktigt för oss att ha en pålitlig samarbetspartner som kan garantera nära 100 procent leveranssäkerhet i Norden, annars fungerar inte vår verksamhet.
Visa hela svaret
Kan man ringa till Zalando?
I vår FAQ hittar du svar på de vanligaste frågorna om bland annat leverans, retur och betalning. Email: [email protected] Eller använd vårt kontaktformulär, Vi svarar inom 48 timmar. Du kan också kontakta kundtjänst via telefon på 020-79 40 46. Hjälp & kontakt https://www.zalando.se/faq/ Bankgiro: Betalningsmottagare: Zalando Payments GmbH Bankgiro: 852-7541 Adress Zalando SE Valeska-Gert-Straße 5 10243 Berlin Tyskland Fax: +49 (0)30 2759 46 93 Rättslig företrädare: Robert Gentz & David Schneider (båda vice styrelseordförande), Dr.
Visa hela svaret
Är Zalando svensk?
Zalando är Europas ledande återförsäljare av skor och mode på nätet. Det omfattande sortimentet för män, kvinnor och barn innehåller över 150 000 produkter från populära varumärken samt eftertraktat mode från över 1 500 internationella designer. Exklusiva accessoarer, heminredning och ett stort sportsortiment kompletterar det breda utbudet.
På zalando.se har kunderna 30 dagars returrätt och all leverans är gratis, även en eventuell retur. Vid frågor hjälper kundtjänst mer än gärna till. Det är alltså både enkelt och säkert att handla på Zalando.se. Dessutom får Zalandos kunder fortlöpande information om aktuella modetrender, produktuppdateringar och företagsnyheter genom konton på Facebook och Twitter.
Zalando grundades 2008 av Robert Gentz och David Schneider och har sitt huvudkontor i Berlin. Efter den stora succén i Tyskland började Zalando året därpå att expandera till sina europeiska grannländer. Först ut var Österrike och 2010 följde Nederländerna och Frankrike.2011 lanserades Zalando i Italien, Storbritannien och Schweiz och från och med 2012 finns Zalando även i Sverige, Belgien, Spanien, Danmark, Finland, Polen och Norge.
Visa hela svaret
Är Zalando dyrt?
Långdistansleverans Nu erbjuder Zalando möjligheten att välja bland ett bredare sortiment av artiklar med långdistansleverans. Med den nya leveranstjänsten kan du köpa nästan varje produkt och storlek som finns i lager, oavsett var den lagras, för 39,00 kronor.
Om din beställning inte uppfyller det lägsta beställningsvärdet behöver du endast betala långdistansavgiften för leveransen. Du kan bara betala för leverans en gång per beställning och om beställningen vanligtvis kvalificerar för två avgifter så tillämpas endast den dyrare avgiften. Om du till exempel beställer med hemleverans och du beställer långdistansvaror till ett värde av 350,00 kronor, betalar du bara 49,00 kronor för leveransen.
Vänligen notera: Eftersom långdistansvaror behöver skickas från ett lager som ligger längre bort tar mellan 5-8 dagar för dem att komma fram till dig, Hur vet jag vilka varor som kommer skickas med långdistansleverans? När du söker efter artiklar och ser en symbol med en liten lastbil, innebär det att du kan ta emot varan om du bara väntar lite längre! Du kan även använda leveransfiltret i shoppen för att inkludera eller exkludera långdistansartiklar när du söker efter ditt nästa köp.
- Om din beställning innehåller både standardleveransvaror och långdistansvaror, kommer du ta emot varorna i olika paket.
- Hur returnerar jag en artikel som har skickats med långdistansleverans? Returprocessen för artiklar med långdistansleverans ser likadan ut som vanligt! Du kan returnera de oanvända artiklarna inom 100 dagar, utan extra kostnad.
Om du även har standardleveransartiklar som du vill returnera, kan du göra det i samma paket. Om du väljer att returnera samtliga varor i din beställning så återbetalar vi leveransavgiften. RELATERADE SVAR : Långdistansleverans
Visa hela svaret
Vad händer om man inte kan ta emot hemleverans?
Skulle ingen vara hemma för att ta emot varorna kommer chauffören att ringa på det telefonnummer du angivit i kassan. Förutsatt att chauffören når dig kan ni välja att ställa varorna utanför dörren. Notera att ansvaret för beställningen övergår till dig direkt i samband med att varorna levererats.
Visa hela svaret