Hur Kan Man Spåra Sitt Paket?
Vet du att du kan spåra ditt paket i vår app? – Med PostNord App får du snabbt koll på var paketet befinner sig och när det väntas komma fram. Med appen och mobilt BankID kan du legitimera dig digitalt och sedan välja att själv hämta paketet, eller skicka vidare avin och låta någon annan hämta. Läs mer och ladda ner appen
Visa hela svaret
Contents
Har inte fått mitt paket PostNord?
Reklamera – Du kan reklamera direkt här på webbplatsen. Är du registrerad användare kan du logga in så att dina användaruppgifter fylls i automatiskt. Du kan då även se status på tidigare reklamationer. Reklamera för dig som är direktbetalande kund eller avtalskund utan konto i kundportalen: Reklamera direkt Reklamera för dig som redan är avtalskund och har konto i kundportalen: Logga in och reklamera När vi har tagit emot din reklamation skickar vi en bekräftelse.
Visa hela svaret
Vilka tider skickas posten?
Sök och se när posten kommer i din region Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt Fortsätt Numera skickar vi allt färre brev, men desto fler paket.
- PostNord delar därför ut brev, tidningar och reklam i normalfallet varannan dag.
- Post till företag, organisationer eller myndigheter med postbox eller storkundsavtal delas ut varje arbetsdag i veckan.
- Paket, Varubrev 1:a-klass, expressleveranser delas ut varje dag.
- Paket till ombud eller paketboxar delas också ut varje dag.
: Sök och se när posten kommer i din region
Visa hela svaret
Kan paket försvinna?
Om paketet försvinner på vägen till dig är det upp till företaget att klaga till posten och se till att du får den vara du har beställt. De flesta kommuner erbjuder konsumentvägledning, dit du kan vända dig för information och stöd.
Visa hela svaret
Har inte fått något försändelse ID?
Om du har beställt före 16:00 på en vardag, skickar vi din order samma dag! Ditt paket bör anlända inom 2 – 4 arbetsdagar. Se efter i ditt mail med leveransbekräftelsen, om du har fått ett försändelse-id (spårningsnummer) för din leverans. Om du fått ett sådant, läs mer på Hur fungerar Spårning för att se var ditt paket befinner sig och vad som eventuellt kan orsaka förseningar.
Visa hela svaret
Har inte fått försändelse ID?
Så här fungerar det –
När ditt brev eller paket kommer till ditt serviceställe skickas ett sms, en notis i appen eller mejl till dig med informationen om att det finns att hämta. Aviseringen innehåller information om avsändare, uppgifter om var du hämtar brevet/paketet, öppettider. I Sms:et finns det och en fyrsiffrig kod som du anger när du hämtar ut brevet/paketet. Dessa siffror är samma som de fyra sista siffrorna i ditt försändelse-ID. I appen klickar du upp detaljvyn på din leverans och legitimerar dig med BankID för att få fram en streckkod som skannas. Vid postförskott finns även beloppet angivet. Du kan även få en föravisering om att brevet eller paketet har lämnats in och att det är på väg. Om försändelsen inte har hämtats efter tre dagar får du en påminnelse.
Har du fått en påminnelse även fast du hämtat ut din försändelse bör du jämföra det ID som står på avin med det som står på försändelsen, överensstämmer numret kan du bortse från aviseringen. När du själv skickar ett paket kan du välja att mottagaren ska få ett sms när paketet finns att hämta.
Visa hela svaret