Fyndiq Var Är Mitt Paket?

0 Comments

Fyndiq Var Är Mitt Paket
Kundservice Ditt paket skickas ibland spårbart och ibland icke spårbart. Det beror på produkten du köpt och hur leverantören väljer att skicka ditt paket. Skickas det spårbart får du med ett spårningsnummer på mail så fort paketet lämnat lagret. Beställningsbekräftelsen skickas till din mail direkt efter köpet.

  • Hittar du den inte i din inkorg eller skräppost? Maila oss via formuläret nedan.
  • Tänk på att använda samma mailadress som du gjorde vid köpet! Du kan hitta mer information och svar om våra betalsätt, eller kontakta vår betalpartner Svea som hjälper dig med alla dina frågor kring din betalning. Du kan,

Vi kan inte stoppa eller ändra en redan lagd beställning. Det beror på att beställningen skickas direkt från Fyndiq till den leverantör som sålt dina varor. Däremot har du 60 dagars ångerrätt, så fort du har fått varorna går det bra att höra av dig till oss.

  1. Du kan skicka in din produktfråga till oss via formuläret här nedanför.
  2. Skicka gärna med en länk eller artikelnummer till produkten så kommer vi att hjälpa dig.
  3. An jag spåra mitt paket?” Ditt paket skickas ibland spårbart och ibland icke spårbart.
  4. Det beror på produkten du köpt och hur leverantören väljer att skicka ditt paket.

Skickas det spårbart får du med ett spårningsnummer på mail så fort paketet lämnat lagret. “Jag hittar inte min Beställningsbekräftelse” Beställningsbekräftelsen skickas till din mail direkt efter köpet. Hittar du den inte i din inkorg eller skräppost? Maila oss via formuläret nedan.

Tänk på att använda samma mailadress som du gjorde vid köpet! “Jag har en fråga om min betalning” Du kan hitta mer information och svar om våra betalsätt, eller kontakta vår betalpartner Svea som hjälper dig med alla dina frågor kring din betalning. Du kan, “Kan jag stoppa eller ändra min beställning?” Vi kan inte stoppa eller ändra en redan lagd beställning.

Det beror på att beställningen skickas direkt från Fyndiq till den leverantör som sålt dina varor. Däremot har du 60 dagars ångerrätt, så fort du har fått varorna går det bra att höra av dig till oss. “Jag har en fråga om en produkt på hemsidan” Du kan skicka in din produktfråga till oss via formuläret här nedanför.
Visa hela svaret

Hur lång tid tar det att få ett paket från Fyndiq?

Leveranstid – Normala postförsändelser Vi har flera olika leveransintervaller, beroende på leverantör och produkt.

1-3 arbetsdagar 3-5 arbetsdagar 5-10 arbetsdagar 10-16 arbetsdagar 10-21 arbetsdagar

För Normala postförsändelser levereras produkten till dig inom 21 arbetsdagar (helgfri måndag till fredag) antingen direkt i din brevlåda eller till ditt närmsta postombud. Beräknat leveransdatum framgår av din beställningsbekräftelse och i produktbeskrivningen.

I produktbeskrivningen framgår även om produkterna levereras till ett postombud. Otympliga och/eller tunga produkter För Otympliga och/eller tunga produkter kommer leverantören som lagerhållerprodukten inom fem dagar från att du fått beställningsbekräftelsen kontakta dig för att ni gemensamt ska bestämma en leveransdag.

Leverans sker inom 16 arbetsdagar (helgfri måndag till fredag) från den dag du fått beställningsbekräftelsen, förutsatt att inget annat anges i produktannonsen eller i kassan.Leverans av Otympliga och/eller tunga produkter innebär normalt att du måste närvara fysiskt och motta den Otympliga och/eller tunga produkten på din hemadress och under dagtid.
Visa hela svaret

Vad har hänt med Fyndiq?

Så sänkte Fyndiq sina Customer Success kostnader med omkring 10%. – Fyndiq Var Är Mitt Paket Hur har Fyndiq utvecklat sin kundupplevelse, vilka utmaningar stod Fyndiq inför innan Reclaimit och hur förändrade det deras sätt att arbeta? Låt oss dyka in i deras framgångsrika berättelse! Fyndiq har varit kunder hos Reclaimit sedan september 2020 och mycket har hänt under denna tid.

Christopher Rehn Head of Customer Relations på Fyndiq utvärderar framgången med Reclaimit. ” Under 2020 flyttade Fyndiq från en enkel automationslösning där våra kunder, bland annat beroende på kostnaden för en produkt, återbetalades utan att behöva returnera produkten. Det flödet var inte rättvist för våra butiker samtidigt som det gav en opersonlig kundupplevelse, om än till en låg kostnad.

Med Reclaimit har vi kunnat flytta ärendehanteringen till våra säljare på plattformen, vilket förser våra kunder med produktanpassade lösningar samt våra säljare med rättvisa och flexibla flöden för att hantera sina returer som de själva önskar.” Fyndiq Var Är Mitt Paket
Visa hela svaret

Är Fyndiq fake?

Page 3 –

  • Spontant omdöme Fyndiq verkar tro att de är totalt ansvarsbefriade och svarar bara att det är andra företag man beställer ifrån och att de bara är en samlingssida för företagen. De har ingen kännedom alls om produkterna, företagen eller leverans men håller stenhårt på att man inte kan returnera eller få pengar åter. Dessutom är allt från Fydniq från Kina och de tar 10x det ursprungliga priset. Hej Hiba,Jättetråkigt att du tycker så och vi tar fullt ansvar för alla beställningar som görs. Vi har ett antal handlare ansluta till vår plattform som skickar produkter från Kina, det stämmer bra, men merparten av de 700 butikerna har lager i Sverige.Jag tog en titt på ditt ärende och ser att du fick information om att leveranstiden var längre och att sista leveransdag var den 21:e December och i samma mejl fick du även ett spårningsnummer där du kan spåra paketet.Jag ser även att du skrivit att du fått SMS om att hämta ett paket och de kommer inte från oss på Fyndiq och inte heller från fraktbolaget som levererat produkten, då den har levererats hem i din brevlåda, så det är SMS som gäller något annat paket eller bluff-sms som är väldigt vanliga denna tid på året. Trevlig helg! 🙂 //Fyndiq-Morgan Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Beställde ett mobil skal från dem som skulle ha finesser som stativ och metalring för magnethållare. Men produkten jag fick hem var en plastig plånboksfodral som förmodligen är inte är värd mer än 10 kronor. Riktigt uselt är det! Inte en chans att de blandat ihop dessa produkter, utan medvetet skickat mig denna produkt eftersom de vet att många inte orkar ta tag i deras usla returpolicy där man ska köpa retursedel vänta 1 månad med att skicka tillbaks varan. Jag skrev om detta på deras facebook sida och snabbt tog de bort mitt inlägg. Sedan tar de enkelt avstånd från detta misstag och skyller på återförsäljaren som sålt produkten via dem. Otroligt om fyndiq väljer att sälja för dessa företag som blåser människor så är det fyndiq’s ansvar. Väldigt många som får fel produkter hemskickade sedan en evighets process där de ska tjäna pengar på sina egna misstag genom att sälja kunden retursedlar. Otroligt dåligt kommer aldrig beställa via er mer efter detta! Hejsan Hirad,Jättetråkigt att höra!Vi har inte tagit bort ditt inlägg på Facebook, vi har svarat dig både på väggen och i det PM som du skickade till oss.Du hittar din post på vår vägg på denna länk så att du själv kan se att den finns kvar, https://www.facebook.com/119097744809372/posts/5856457197740036Det finns en reklamation startad precis som vi gav dig information om igår eftermiddag när du var i kontakt med oss och du kommer få hjälp via mejl senast klockan 18:00 idag. Ha det fint! //Fyndiq-Marcus Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Har betalat för en vara och det har gått två veckor men inte fått något, och när jag ber om att få pengarna tillbaka dom svarar inte, Fyndiq är ett företag som blåser folk på pengar spelar ingen roll va summan är, köp inget från detta företaget hellre betala mer än att man blir blåst, Hejsan Ali,Det låter inte alls bra och så vill vi självklart inte att det ska vara.Får du inte hem en vara inom leveranstiden så ska du givetvis bli återbetald eller få en ny vara skickad till dig.Om du skickar ett mejl till oss på [email protected] och skriver “ATT: Reco” i ämnesraden så ska vi kika på detta åt dig! Ha det fint! //Fyndiq-Marcus Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Det har gått 1 vecka sedan Fyndiq angav att mina beställda grejer skulle vara hos mig. Ingen leverans har skett och måste nu kontakta deras kundtjänst. Det räcker för att jag inte ska rekommendera det till någon.
  • Spontant omdöme Jag beställde en vara som aldrig kom, och bad därför att få pengarna tillbaka. Fyndiq vägrade med motiveringen att jag inte kan avbryta köpet förrän varan kommit. Jag påpekade att detta är felaktigt och hänvisade till lagtext, vilket inte räckte; det krävdes ytterligare mail för att Fyndiq skulle ge med sig och betala tillbaka. Jag måste rekommendera alla att välja bort Fyndiq, som varken tar ansvar för sina oseriösa leverantörer eller för att följa svensk konsumentlagstiftning. Hej Oscar,Det låter inte alls bra och det ska jag ta upp med vår kundtjänst på en gång! Vi måste dock alltid låta butiken få en chans att säga sitt om försändelsen, men är det så att den inte kan hittas, ska du givetvis bli återbetald.Skönt att höra att det löste sig i alla fall, men det skulle inte behövts ett extra mejl givetvis. Ha det bra! //Fyndiq-Marcus Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag betalar för en vara och de skickar fel vara varpå de kräver att jag ska stå för retur. Supporten svarar inte på mail, har skickat samma fråga 5 ggr utan att få svar. Skickade mitt första mail den 15/7 och har sedan dess skickat ytterligare fyra.Svar inom 24h är lögn. Helt ärligt så bryr sig Fyndiq inte om de fel de gör mot kunden, värdelöst. Aldrig igen. HEj Amin, Vår kundtjänst brukar alltid svara på mejl under vardagar inom bara 24 timmar efter det att du har mejlat in, så hittar du inte deras svar skulle jag rekommendera att du även kikar bland dina skräppost för att se så att mejlet inte har landat där. Dubbelkolla annars gärna så att du har mejlat in till rätt mejladress: [email protected] eller [email protected] Önskar dig en trevlig eftermiddag. 🙂 //Fyndiq-Leah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Skitföretag. Svarar inte på mail, återbetalar inte pengar på retur varor. Kommer aldrig handla på det företaget Hej Karl Erik,Vår kundtjänst brukar alltid svara på mejl under vardagar inom bara 24 timmar efter det att du har mejlat in, så hittar du inte deras svar skulle jag rekommendera att du även kikar bland dina skräppost för att se så att mejlet inte har landat där.Dubbelkolla annars gärna så att du har mejlat in till rätt mejladress: [email protected] eller [email protected]Önskar dig en trevlig eftermiddag. 🙂 //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag har beställt några olika produkter ifrån Fyndiq, allt ifrån knivset och stekpanna till råkostkvar och det är riktigt dålig kvalitet på allt. Jag har beställt 4 ggr tror jag varav vid 3 av dessa gånger har det varit något fel på produkten. Riktigt billigt skräp! Jag tänker aldrig mer beställa ifrån dem och avråder alla andra ifrån att göra det också. Ni kommer bara att bli beavikna. Hejsan Jimmy,Jättetråkigt att du inte blev nöjd med beställningarna! Skulle det vara något fel på en vara du har beställt så kan du givetvis alltid påbörja en reklamation genom att gå in på denna länk; https://fyndiq.se/kundservice/ eller så kan du skicka ett mejl till kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare. :)Önskar dig en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Har handlat tidigare på Fyndig, vilket fungerat bra så länge varorna kommer och är som man hoppats på. Denna gång gick det inte så bra. Fick aldrig någon avi om leverans för min beställning, enligt utlovad tid. Tog därför kontakt med kundservice- och efterlyste varorna. Där började problemen. Nonchalanta och korthuggna svar, där man inte heller svarar på mina frågor. Jag har bett om att köpet ska gå tillbaka, gång på gång. Då jag inte hade tiden att vänta och att köpet inte uppfyllt vad som utlovats. Nu har jag hållit på i flera veckor (nästan dagliga mejl med kundservice i snart 6-7 veckor) Trots att jag ville hävda köpet, så beställer de i stället på nytt de saknade varorna. Jag fick efter första efterlysningen besked om att paketet fanns att hämta på postnords terminal. Jag hade vid beställningen fått besked om hemleverans, men fick alltså köra ca 5 mil – och då för att upptäcka att det var bara halva leveransen som var på terminalen. De andra halvan hade alltså aldrig skickats! Åter kontakt med kundservice och hävdade på nytt att jag inte ville ha varan, då jag inte fått den enligt utlovad information. Då svarar kundtjänst att det är upp till mig som kund att ha koll på när varorna skulle anlända. Hur i hela friden skulle jag kunna det, när ingen avisering kommit mig till handa? Dessutom så visade sig som sagt, att de varor som fattats inte ens var skickade. Jag ville som sagt att köpet skulle gå tillbaka, när jag inte fått hela beställningen. Istället får jag endast ett kortfattat svar om att de beställt den fattade varan på nytt. Inte heller den har kommit som utlovats. Dessutom var den första varan inte hel och jag kommer tvingas returnera. Jag är sååå TRÖTT, ARG och BESVIKEN! Vilket enormt dåligt kundbemötande. Varnar alla, handla gärna på Fyndig. Men, vill ni vara säkra på att få hjälp när leveranserna blir fel så är Fyndig helt fel ställe att shoppa på! Som kund är man totalt rättslös om man hamnar i Fyndigs kundtjänst. En ständig återvändsgränd, med syfte att inte bistå sina kunder. Hejsan Eva,Det låter jättemärkligt hanterat! Vår kundtjänst brukar alltid kunna stå till tjänst om något har gått fel men om du anser att vår kundtjänst inte kan lösa detta på ett bra sett får du annars jättegärna kontakta vårat team via Facebook Messenger eller via Instagram istället! De kan då undersöka hanteringen vidare och se om det går att lösa på något annat vis. :)Önskar dig en fin dag! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Skulle beställa en produkt som jag hittade på Fyndiq men efter att jag läste alla recensioner på Reco.se så avstod jag då Fyndiq verkar ha väldigt få nöjda kunder. Kollar alltid recensionerna som finns innan jag beställer hos ett företag första gången. Betalar hellre något mer för en produkt om jag kan nå kundtjänst enkelt och utan fördröjning och där man får hjälp omedelbart och företaget även finns tillgängliga via telefon. Likaså finns det ingen information på Fyndiqs hemsida om vilka leverans/frakt alternativ som finns när man köper via dem, vilket är mycket dåligt. Fantastiskt bra att det finns denna typ av information som Reco.se ger, då slipper man att trassla till det för sig med att göra affärer med företag som inte verkar bry sig så mycket om kunden och där det verkar bli fler fel än rätt när man beställer något. Hejsan Jan Ole!Den plattformen vi huvudsakligen använder för recensioner är TrustPilot och du finner vårt konto på länken: https://www.trustpilot.com/review/fyndiq.seVi är övrigt en marknasplats som ett stort antal olika butiker använder för att sälja genom. Vi har därför inget eget lagar utan det är de olika butikerna som skickar ut varorna samt väljer hur de ska skickas.Vi har inget telefonnummer till vår kundtjänst men det går alltid bra att mejla in till dem på [email protected] så hjälper de gärna till om du har några funderingar eller om något mot förmodan har blivit fel med beställningen.Önskar dig en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Omöjliga att få kontakt med!!! Behöver du kontakta kundtjänst är du rökt. Försökte avbeställa en vara som hade för lång leveranstid. Skickade via deras hemsida ett ärende. Fick svar att de godkänt min avbeställning. En vecka senare dök en faktura på Svea ekonomi upp. Alla kommande kontaktförsök, som måste ske via ärendetjänsten, då absolut inga andra kontaktmöjligheter finns (ingen e-post, inget telefonnummer, ingen chatt) så får man bara det första svaret i retur via någon elektronisk tjänst. God dag yxskaft. Svea ekonomi ger anstånd på fakturan men Fyndiq avbokar den inte. Genom att med vilje göra det omöjligt för konsumenterna att komma i kontakt med dem mer eller mindre tvingar de folk att betala för varor de inte vill ha, inte har fått eller skickat i retur. Bedrägeri är vad det är. FRUKTANSVÄRT DÅLIG KUNDTJÄNST HANDLA ABSOLUT INTE FRÅN DETTA FÖRETAG! Hälsningar Hanna Hej Hanna, Det låter fruktansvärt märkligt och jag beklagar verkligen att du stött på så mycket problem i samband med din beställning. Nu har jag tyvärr inte så bra insyn i ditt specifika ärende här via Reco, men skicka gärna ett mejl till [email protected] så ska vi se till så att det löser sig. Det går även bra att hänvisa till att det är jag som bett dig kontakta oss. Kundtjänsten når du enklast via mejl på [email protected] och vi finns där och svarar på alla inkommande mejl måndag till fredag 08.00-17.00. //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme En av de absolut sämsta kundservice som Sverige skådat. Allt börjat med leveransproblem, uppdelad leverans från en och samma leverantör. Sista delen av leveransen kom bort ordentligt och var enligt transportören över hela landet innan den hittade rätt. Alldeles för lång tid efter utlovad leverans. Efter många hätska mail med en och samma kundservice person så blev vi lovade kompensation om vi lovade att ta emot leveransen och vänta på den. Samma dag som leverans så försvann kundservice, 2 veckor har gått och ännu inget svar, ingen kompensation, inget ansvar alls. Blufföretag som gömmer sig bakom diffusa it-regler och helt avsaknad av servicekänsla. Släng hellre era pengar I sjön och se de segla iväg istället för att göra deras styrelse mer ekonomiskt oberoende på oss konsumenter. Aj då Martin, det lät inte alls bra. Skicka gärna ett separat mejl, det vill säga att du skapar en ny mejltråd till [email protected] så får kundtjänsten kika närmare på vad som har gått snett här. Det går även bra att hänvisa till mig genom att skriva “Att: Hannah” i ämnesraden så ska vi se till att det ärendet rätas upp. Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Fyndiq jag tappat kontrollen! Undvik att handla från dem. Skyller på att de inte kan leverera då de inte kan få tag på produkten från deras leverantörer. Förstår om det handlar om en produkt, men i ge hela beställningen. De har ingen kontroll på vad de lägger ut till försäljning på deras sida. 👎 Hejsan! Jag ser att du hade skrivit ett inlägg på vår Facebook-sida, och jag hann svara dig där först, så ta en titt på svaret där. 🙂 Ha det fint! Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag skulle vilja tacka Fyndiq för god service, snabb leverans och förståelse. Hejsan Grigori, Det var mycket kul att höra och tack så mycket för att du valde att handla hos oss. 🙂 Du är varmt välkommen tillbaka nästa gång du är på Fynd-jakt och så hoppas jag att det du behöver finns att beställa via vår marknadsplats. Ha en riktigt fin torsdag! 🙂 //Fyndiq-Marcus Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Köpte en smartklocka där. Såg ut som en 10 kronors Kina produkt. Skärmen satt snett och inte alls samma upplösning som på bilderna. Har skickat tillbaka den nu så får vi hoppas att jag får pengarna tillbaka. Hej Johan,Trist att du inte blev nöjd med klockan! Om det skulle vara något fel på klockan rekommenderar jag istället att du reklamerar den genom vår sida: https://fyndiq.se/kundservice/. Du kan annars alltid mejla in direkt till vår kundtjänst på [email protected] så hjälper de dig vidare. :)Ha en fin dag! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Väldigt dålig erfarenhet av servicen Hej på dig Rebecca,Jättetråkigt att du har dåliga erfarenheter av oss! Om det skulle vara några konstigheter med något du har beställt rekommenderar jag att du kontaktar vår kundtjänst på [email protected] så att de kan undersöka saken vidare. De hjälper jättegärna till. :)Ha en riktigt fin dag! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Hänvisar till att bläddra ner och se alla fantastiska omdöme, men jag antar att det är kunderna det är fel på och inte företaget? Första gången jag handlade hos er, och definitivt den sista. Gick dubbelt så snabbt att få sin grejer från Kina. Först fick jag en trasig vara, tog 4 dagar innan jag överhuvudtaget fick någon återkoppling. Nu en evighet senare får jag en hel vara, efter 16 dagar. Glas till min telefon som jag verkligen behövde, 1 cm för kort på längden och en halv centimeter för kort på bredden. Bara att bita i det sura äpplet och kasta dem i papperskorgen, för att ha med er att göra gränsar till en omöjlighet. Jävligt kass Hej hej Urban! Tråkigt att höra att du inte är nöjd med din beställning. Skicka ett mejl till [email protected] så ska mina kollegor på kundtjänsten starta en reklamation angående den trasiga produkten. Kundtjänsten svarar dig alltid inom 24 timmar och strävar alltid efter att du som kund ska vara nöjd med hjälpen du får. Jag önskar dig en fortsatt fin dag! 🙂 //Fyndiq-Linus Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Fick avisering från postnord att det skulle betalas tull och moms, inget som framkom vid beställning. Varit i kontakt med fyndiq flera gånger de lovar att kolla upp saken men ingenting händer otroligt dåligt skött och fruktansvärt besviken. Kommer aldrig mer beställa något ifrån dem och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Hej Magdalena,Det låter inte alls rätt! Vi vill givetvis hjälpa till om något har blivit fel, så jag rekommenderar verkligen att du testar mejla in till vår egna kundtjänst på [email protected] så att de kan undersöka detta vidare.Önskar dig en trevlig helg! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Skickade en vara i en usel förpckning, mycket sent. Det tog en månad att få den hem. På bilden och på beskrivningen stod det tre nivåer på varan, alltså tre stycken. Fick bara en utav tre. Ville returnera varan, men det var ingen adress för retur i deras hemsida, Det tar tre vardagar för dem att svara. Ringde numret som stod på deras hemsida, men de helt fräckt hänvisar via telefonröst att gå till hemsidan för information. Det står en hel sida om retur, och retur förpackning osv, men ingen adress att skicka till. Ska med detta till konsumentverket. Klickade på varan som hade beställt. Det kom inte fram. Det förklarar varför det blev sent med leveransen. Det hade alltså utgått. Uselt. allt. sista gången jag handlar där. Läste någonstans att fyndiq ville att man gör reklamation via länken nedan https://fyndiq.se/kundservice/ //Fyndiq Den länken funkar helt enkelt inte. Lägg en adress för att returnera. Lägg retursedel in i förpackningar. Ett seröst företag gör så. Och gissa vad, ni är inte serösa!! Hejsan Mitra, det låter jättemärkligt! Vår kundtjänst har inget telefonnummer men det ska givetvis gå att komma in på den länken du skickade! Jag ser dock att du har skrivit med “//Fyndiq” efter länken så om den var med då du klistrade in det så kommer det inte gå att komma in på någon sida. Om du vill ha kontakt med vår kundtjänst kan du annars givetvis mejla dem direkt på ord[email protected] så hjälper de dig vidare! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Ta bort inlägget, så snart som möjligt. Hejsan Mauricio! Jag är lite osäker på vad du menar med det du skrev men du får gärna skriva in till vår kundtjänst om det skulle vara något du undrar över! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Totalt värdelösa produkter. Jag köpte 3st Fidget Cube som var trasiga vid leverans. Det går inte att klicka på knapparna, bara två fungerar. Billigt skräp från Kina förmodligen, men det står ju inte i annonsen. Och jag får inte reklamera eftersom jag har öppnat produkten. IDIOTI. Hur sjutton ska man veta att produkten är trasig om man inte får öppna den??? Totalt värdelös nätbutik och svårt att göra reklamationer. För då måste man ha ett beställningsnummer och eftersom Fyndiq beställer grejor som skickas från andra företag i hela världen (framförallt skitgrejor från Kina) så kan de inte hitta min beställning. Snacka om att försöka lura kunderna. Hade det funnits en NOLLA att klicka i så hade de fått det. Tyvärr måste jag klicka i en etta. Hej Anna, fruktansvärt tråkigt att höra om detta. Självklart ska du kunna reklamera produkten även om du har öppnat förpackningen, prova gärna att skicka ett mejl till [email protected] så hjälper kundtjänsten dig med att upprätta en reklamation. Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Oseriöst företag som skickar fakturan långt innan de ev skickar det du beställt! Deras “kundtjänst” är totalt ointresserade av att hjälpa till! UNDVIK!!! Hej Anders! Om du beställer med “Få först, betala sen” så förfaller fakturan 14 dagar efter det att den har aktiverats. Om den sista leveransdagen skulle inträffa efter det att fakturan förfaller så ska det dock givetvis gå bra att pausa fakturan tills dess att du har mottagit det du beställt! Jag kan inte se vad som har skett i ditt ärende, men om du mejlar in till [email protected] så ska det inte vara några problem för dem att skjuta upp förfallodatumet en eller två dagar. Ha det gott! //Fyndiq-Lukas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Har i system att lura sina kunder på returer som de hävdar ej nått fram. Hej Linda, Nu har jag tyvärr inte så mycket insikt i vad som har hänt i just ditt/dina ärenden, men jag kan starkt dementera att vi satt något sådant i system. Om det är så att du har problem med en retur får du mer än gärna mejla kundtjänsten på orde[email protected] så hjälper de dig vidare. //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Har köpt saker och betalat men de kommer aldrig något och går inte att få tag på kundtjänst,vad ska man göra 😒 Hej, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare! Ha det fint! 🙂 //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Urusel returhantering!!! Köp inget som du inte är säker på att behålla. Om du returnerar skicka spårbart! Har returnerat varor för 600 kronor till tre olika enligt instruktion med märkning, fast som brev. Nu åker jag på betala för att returerna ej registrerats hos leverantörerna. Oseriös hantering av ett så stort företag! Tråkigt att höra, Torunn. Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och ska se till att din feedback förs vidare internt. //Fyndiq-Andreas Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag beställde ett fröpaket med Rosa solrosor. Jag satte dem i jord i somras, men upp kommer Gula solrosor! Det här företaget går inte att lita på. Hej Anette, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare med hur du kan reklamera produkten! Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag beställde ett paket med kakeldekor för 249kr lördag eftermiddag, två timmar senare ville jag avbryta min order helt men det gick ju såklart inte. Jag var tvungen att vänta till jag hade fått hem paketet och då kunde jag skicka tillbaka det och sedan få tillbaka pengarna. men hör på detta jag skulle inte få tillbaka 249kr nej nej nej utan 239kr skulle jag få tillbaka och juste får inte glömma att jag måste betala returfrakten som ligger på runt 30kr. Somsagt jag beställde lördag eftermiddag och ville avbryta 2 timmar efter. Jag skrev även till kundservice och frågade om det helt enkelt går att bara avbryta hela köpet? Dels så svarade dom inte på mejlet förens 3 dagar senare och dom kom med svaret “nej, efter en order har lagts skickas den direkt till företaget och därefter går det inte avbryta”. Man tycker ju att det skulle framkomma i bekräftelse mejlet hur man avbryter en order som det gör när man beställer något från 99,9% av andra företag i landet. Hej Kevin, Precis som kundtjänsten nämner så går det tyvärr inte att avbryta en lagd order, detta då vi på Fyndiq är en handelsplattform och då ordern skickas direkt till den butik som säljer produkten via oss. Du är dock varmt välkommen att upprätta ett ångerärende för att sedan returnera produkten. Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag vill returnera en vara som inte fungerade. Jag anmälde ärendet på er hemsida och fick svar att jag skulle visa upp QR-koden som fanns bifogat som PDF-fil, men det fanns ingen kod bifogad. Jag gjorde sedan en ny anmälan med ett nytt alternativ på returporto och fick svar att skriva ut retursedeln som medföljde mailet. Men det fanns ingen retursedel heller. Hur skall jag kunna returnera varan? Andreas Hej Andreas, Tyvärr har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden här via Reco, men skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på [email protected] så kikar de närmare på det. 🙂 Ha det fint! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Det framgår ej att man ska behöva betala tullavgift på sin order. Och med tanke på att grejerna man beställt delas upp i fler paket så blir det en betydligt större kostnad än vad man räknat med från början. Så behåll era pengar eller spendera dem på ett företag som är lite mer ärliga. Hej Jolin, Tullavgift är inget du ska behöva betala. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på [email protected] så bör de kunna fixa det! 🙂 Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag är så jävla arg!!!! FYNDIQ ÄR ETT SCAMFÖRETAG!! BETSÄLL EJ Härifrån VARNING!!! OBS OBS OBS!!!! Normalt sett när man beställer så tickar inte faktura dagarna förens man HÄMTAT ut paketet. DEM HAR INTE ENS SKICKAT PAKETET TILL MIG och faktura dagarn är snart slut!!!!!!!!! Jag kommer gå jävligt mycket vidare med detta!!!! DEM HAR INGET KUNDTJÄNST NUMMER!!!!!! Och NÄR JAG KLICKAR IN ORDERNUMMRET BLIR DET RÖTT!!! GÅR EJ ATT SPÅRA NUMRET DEM ANGETT SOM DEM PÅSTÅR I ORDERBEKRÄFTELSEN ÄR SÄNDARNUMRET OCH HELLER INTE ORDERN PÅ DERAS JÄVLA FITT MAIL KUNDTJÄNST GÅR DET INTE ENS ATT LÄGGA IN ORDERNURMET FÖR DET ÄR OGILTIGT! Dessa idioter bedräger oss på massor av pengar för att täcka deras Corona utgifter. Tråkigt att höra om detta, Victoria.Normalt sett så skickas fakturan ut inom 7 dagar efter att du genomfört din beställning, skulle det vara så att försändelsen blir försenad eller att du av någon annan anledning behöver flytta fram fakturans förfallodatum går det alldeles utmärkt. Det kan du antingen göra själv via Klarna eller så kan du mejla kundtjänsten så löser de det.Tyvärr kan jag inte se några detaljer i ditt ärende här via Reco, men om du upplever problem med att spåra din försändelse så får du mer än gärna mejla kundtjänsten så hjälper de dig. Du når dem på [email protected] övrigt så rekommenderar jag att du håller en lite mer vuxen ton, både här på Reco och i kontakt med kundtjänsten. Varken könsord eller svordomar kommer påverka ditt ärende positivt. Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme
    • Dem lurade mig på iphone tillhör genom skicka tillbaka skal
    • sen säger dem att dem inte fått dem och fick betala för det Akta er från dem

    Hej Omar, så ska det absolut inte vara. I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare! Ha det fint! 🙂 //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB

  • Spontant omdöme Hej jag beställde bla ett skärmskydd till min Samsung s10e av fyndig och vad man har för nytta av ett skärmskydd som ligger löst ovanpå skärmen kan man ju undra. Sen få tag på fyndiq kundtjänst är helt omöjligt. Då helt plötsligt så finns ej min Epost så då kan man ej meddela dem, Märkligt jag beställde skiten med samma epost. Även detta bananföretag är bara Jävla tjuvpack som lever på att lura folk jag kommer att polisanmäla dem anmäla dem till konsumentombudsmannen. Deffa dem på alla sajter fb Instagram mm.stämma dem. När jag är färdig med detta Jävla bluffbolag så skall de få hoppa på arslet ut i verkligheten. Mej blåser ingen !!!! Det lät inte alls roligt Peter. Tyvärr har jag ganska svårt att hjälpa dig här via Reco, men prova gärna att skicka ett mejl till [email protected] så bör de kunna hjälpa dig med att skapa en reklamation på skärmskyddet. //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Beställ inte från denna sida. Beställde en mobilhållare som hade helt fel mått. Returnerade den och dom påstår att den inte har kommit fram.som de påstår med väldigt många av returnationerna i denna tråd. Hej Elvira, tråkigt att höra om detta. Nu har jag tyvärr inte så mycket insikt i enskilda ärenden så det är svårt för mig att se vad som har hänt, men skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare med att spåra vart din retur befinner sig! Ha det gott //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Leveranstid står det 3-5 dagar men det har gått mer än 20 dagar och har inte fått min order fortfarande. Fyndiq är inget men en Scam företag med skit kundtjänst. Rekommenderar ingen och kommer aldrig handla här. Hej, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare med hur du kan spåra din försändelse! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Synd man inte läste era omdömen här. Dem påstår som många av er andra, att min retur inte kommit in till dem, gått 4 veckor sedan jag skickade det och nu ska jag betala hela fakturan. Ångerrätten hanteras alltså på det sättet att man säger sig inte ha mottagit returen för att vi ändå ska betala fullt ut. Om så många kunder säga samma sak så är det fel på deras returhantering, knappast att posten slarvar bort så många paket. Hej Ulrika, Nu har jag ganska svårt att se exakt vad som har hänt i ditt specifika ärende här på Reco, men om du anser att ditt ärende hanterats felaktigt får du mer än gärna skicka ett mejl till [email protected] så kikar vi närmare på det. //Fyndiq-Marcus Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Som betyget säger “riktigt uselt”. De har gått 24 dagar sedan jag beställde och betalade en order för strax under 2000 som skulle ta 3-5 dagar att få hem. De skyller på att ordern skickats men kommit bort i transporten, 3 gånger. känns ju rimligt. Lögner och en kundtjänst som är omöjlig att nå. De har ett formulär som inte fungerar och är riktigt värdelös! Hej Marcus, det lät verkligen inte bra.Utifrån vad du berättar så verkar det ha brustit i ärendehanteringen här. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten där du förklarar ärendet så bör de kunna hitta en lösning. Kundtjänsten når du enklast på [email protected], det går även bra att hänvisa till mig om det skulle behövas. Hoppas det löser sig! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Jag har bra bra erfarenhet med Findiq. Alltid snabba leveranser och bra respons från kundtjänsten. Senast försvann min beställning med posten, jag anmälde detta till kundtjänst och ett par dagar efter kom det ett nytt paket. Ingenting att klaga på. Kul att höra, Zoran! Kika gärna in på hemsidan igen nästa gång det är fyndardags! 🙂 //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Fruktansvärda att ha med att göra.Beställde ett mobilfodral från dom på bilden stod det passar till 5/5s/SE iPhone.Så då beställde jag det fodralet.Vad bra kom efter några dagar.Detta fodralet passar INTE ALLS !!!!mejlar in min besvikelse och då skriver personen att jag måste läsa om det är 1:a eller 2:a generationens SE iPhone och säger att jag måste skicka tillbaka fodralet med spårbarfrakt som kostar 63 kr.Då har jag först betalt 100 kr för ett fodral som var helt oanvändbart och missvisande i texten vilken mobil det passa.alltså missledande totalt.Alltså 160 kr för ett helt fel fodral.Sedan ska jag beställa ett nytt och nu gäller det kolla 1 generation eller 2 generation.Dessutom betala frakt igen.Kommer aldrig beställa där igen dom är helt horribla och lurar folk Tråkigt att höra om detta, Demis. Just när det kommer till telefonmodeller är det ganska viktigt att man beställer till rätt modell. Det jag skulle rekommendera när man ska beställa tillbehör till telefonen är att leta bland de kategorier som finns istället för att söka med hjälp av sökrutan. På så sätt kan man med säkerhet veta att man får tillbehör som passar just din modell. Ha det gott! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Hej! jag har inte fått OZON-GENERATORN (572kr) i nedanstående beställning och det har gått över 12 dagar – har ni skickat den överhuvudtaget? – annars får ni gärna återbetala beloppet 572kr till mig. Levi Örtvik, Norrahammar Beställningsnummer: BJ1-XKE6-E06M Orderdatum: 2020-06-18 Hej Levi, hoppas allt är bra med dig! 🙂 Tyvärr har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden här via Reco, men skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på [email protected] så kikar de närmare på det. 🙂 Ha det fint! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Akta er! Beställde mobilskal som inte levde upp till kvalitet. Returnerade varan och nu hävdar dom att dom inte mottagit paketet. Riktigt dåligt och brist på goodwill! Hej Daniel, tråkigt att höra att du är missnöjd. Nu har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden via Reco, men jag ska ta vidare dina synpunkter internt som feedback! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Sämsta firman anseende returer av en vara som inte fungerar som den ska. Ville returnera en TV-Box som inte fungerade som den skulle och som inte ens gick att uppdatera med nya firmware. Testade den ett par timmar och märkte att den va värdelös. Packade den i originalförpackningen och skickade den tillbaka. Fyndiq svarade att det fanns en repa på laddaren och vägrade att godkänna returen. Har inte repat den så att repan måste ha tillkommit vid nåt annat tillfälle. Har ju handlat från väldigt många olika företag men ingen har nånsin vägrat godkänna returer. Paul Tråkigt att höra om detta, Paul. Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och ska se till att föra dem vidare som feedback! //Fyndiq-Robban Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Vi beställde 2 olika typer av andningsskydd och Fyndiq angav i sin produktbeskrivning att båda produkterna var CE märkta och i och med detta uppfyller vissa krav. Den ena produkten skulle vara en produkt från företaget 3 M. Det visade sig att båda produkterna var falska kopior och inte på något sätt uppfyller de krav som de anger i sin produktbeskrivning. Efter kontakt med 3 M visade det sig att de kände till detta. Vi insåg snabbt att beställda produkter inte uppfyllde produktbeskrivningarna och valde att returnera med rek till 2 olika adresser. Vi lade ner totalt 184 kr i porto som vi har krävt företaget på pga att de produkter vi beställt inte på något sätt uppfyller den produktbeskrivning som företaget anger. Företaget anger att kunden står för returkostnaden men i detta fall har vi blivit totallurade och krävde därför portopengarna tillbaka. Det finns inget tel nr till kundtjänst utan man är hänvisad till mailkontakt. Vi har mailat ett flertal ggr men ingen reaktion från företagets sida. Handla ALDRIG av detta oseriösa företag. Hej Hans-Erik,Efter att ha läst din recension så låter det som att ditt ärende inte riktigt har gått rätt till. Jag skulle uppskatta om du hade möjlighet att mejla oss på [email protected] så kan vi reda ut vad som har hänt här. Det går jättebra att hänvisa till mig om det dyker upp några frågor från kundtjänsten. Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Det mest oseriösa jag träffat på i postordersammanhang. Jag har returnerat en order enligt instruktion till två olika adresser som Fyndiq har meddelat. Fyndiq påstår nu att man inte mottagit någon av dessa försändelser som var märkta enligt deras instruktion, gick med A-post från Företagsposten PostNord. Brev försvinner inte, särskilt inte till två olika adresser gällande ett ångrat köp antingen är deras personal långfingrad eller så är de inte läskunniga nog att läsa sina egna returnummer på kuverten. Stor VARNING för detta företag. Ångerrätten hanteras på det sättet att man säger sig inte ha mottagit returen. Enkelt och billigt för Fyndiq! Tråkigt att höra om detta, Teodora. Nu har jag tyvärr inte full insikt i ditt specifika ärende så det är svårt för mig att säga exakt vad som har hänt, men jag ska ta med mig din feedback för framtida förbättringsarbete. //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Beställde två mobilskal de skickade två med fel motiv och hävdade att jag hade fått rätt när jag klagade, jag visade bild på vad jag hade beställt och vad jag fick. Då erbjöd de mig 50kr rabatt om jag kunde tänka mig behålla dem. Då tröttnade jag och reklamerade varan. Har skickat in det har gått över en vecka utan åkerkoppling. Man har väl blivit lurad antar jag. Önskar jag hade läst omdömen här innan jag gjorde affärer med dem. Hej Dag, det lät verkligen inte bra. Framför allt ska du inte behöva vänta så länge på återkoppling från kundtjänsten. Prova gärna att skicka ett extra mejl till dem för att säkerställa att ditt ärende inte hamnar mellan stolarna. //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Oerhört oseriöst företag. Önskar att jag läst här innan istället för efteråt. Skickar nåt annat än annonserad vara och låter dig betala returen själv till butiker de har avtal med. Påstår sedan att “returen ej kommit fram” och hur ofta händer det liksom? Allt känns upplagt för att blåsa folk. 👎 Tråkigt att höra att du känner så, Daniel. Nu har jag tyvärr inte insikt i ditt specifika ärende, men jag är tacksam för din feedback och ska se till att den förs fram till den det berör. //Fyndiq-Tommy Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Varan jag beställde försvann. Bedrövlig support som ej kan nås per telefon 🙁 Svar på mejl vid förfrågan om beställd vara besvaras med “håll utkik”. Sämsta supporten ever. Rekommenderar inte denna handelssajt. Handla någon annanstans. Ni som redan har handlat och känner igen er: Ring Klarna och be dem upphöra med sin fakturaservice gällande Fyndiq. De berättade att många klagat på kraftigt försenade leveranser och uteblivna försändelser. Hejsan Per,Det stämmer mycket riktigt att kundtjänsten inte har något telefonnummer man kan ringa, detta är på grund av att all ärendehantering hos oss på Fyndiq sker via e-post. Om det är så att du inte mottagit en produkt inom utlovad leveranstid rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare! Ha det fint! 🙂 //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme I am very pleased, the product came with a slight delay but I understand that because of the virus, the service also wrote back quickly We’re delighted to hear that you´re pleased with your product Janusz! Let us know if there is anything else we can help you with and stay safe out there! 🙂 //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Varning, riktigt oseriösa!! Jag lade en beställning på 40 skyddsmasker samt en beställning på 5 skyddsmasker som jag ej fått levererat. Det står att leveranstid är mellan 3-5 dagar. Det har nu gått 9 dagar sedan jag lagt beställning. Ni avbeställer/krediterar min beställning, den mindre beställningen kostade 499 kr men efter krediteringen så säljer ni de fortfarande men nu för 599 kr. Hur kan man då sälja masker till ett dyrare pris när man precis avbeställt min order. Ni har sådana brister i hur ni driver ert företag såsom information om vara, lagersaldo, avbokar beställningar för att höja priser. Jag kan säga att det är allt annat än under all kritik. Jag är verkligen missnöjd och kommer aldrig att beställa något från fyndiq igen. /Sulle Hej Sulle, så ska det definitivt inte vara.Nu har jag inte 100% insikt i ditt specifika ärende, men om du har några specifika frågor kring hur ditt ärende hanterats så är du varmt välkommen att mejla kundtjänsten på [email protected] så bör de kunna räta ut de frågetecken som uppstått. Jag är dock tacksam för att du delar med dig av dina synpunkter och ska föra dem vidare som feedback! //Fyndiq-Tommy Fyndiq AB
  • Spontant omdöme Handla inte där! INGEN kundtjänst med telefon, otryggt när något strular. Svårt hitta VAR man ja kontakta. Fick halva ordern trots jag beställde två likadana. När jag beställt brukar man Kunna följa ärendet. Inget om det heller. En av sakerna kom i en futtig påse utan reklamation lapp ifall jag ångrar. Jag rek absolut inte detta företag. Hej Ann-Cristin, först och främst vill jag säga att jag är tacksam för din feedback och ska självklart se till att föra den vidare internt.Anledningen till att det inte följer med någon retursedel är att det är du som kund som står för eventuella returkostnader vid ett ångrat köp. Vid eventuella reklamationer kan butiker bistå med retursedlar om de vill ha in produkten för reklamationsbedömning.Det stämmer även att en beställning kan komma i flera förpackningar, detta då Fyndiq är en handelsplattform bestående av drygt 1600 butiker. Har du beställt flera produkter kan alltså produkterna komma från olika butiker och därför i olika förpackningar. Jag hoppas att detta besvarade dina frågor. Dyker det upp något mer så är du varmt välkommen att mejla kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare! //Fyndiq-Hannah Fyndiq AB Der är inte okey att inte ha något nummer att kontakta er på. Så jag vidhåller att det var första och sista gången jag gjorde ett köp. För att inte tala om hur besvärligt en retur skulle bli. Ann-Cristin S

: Fyndiq AB, Stockholm: Läs kundernas omdömen på Reco.se
Visa hela svaret

Är det säkert att köpa från Fyndiq?

Betalningssäkerhet. När du handlar på Fyndiq.se erbjuder vi en säker betalning i samarbete med Svea. Vi hanterar aldrig dina kortuppgifter.
Visa hela svaret

Kan man lita på Fyndiq se?

Hur kan man kontakta kundtjänsten hos Fyndiq? – Om man undrar över något eller har några frågor och skulle vilja kontakta företagets kundtjänst kan man börja med att gå in på deras hemsida för att sedan gå in på fliken “FAQ”, chansen är stor att man kommer att hitta svaret på sin fråga där.

Om man inte hittar svaret på sin fråga eller om man ändå vill kontakta Fyndiq kan man göra det genom att fylla i ett formulär som finns på hemsidan. Företaget kommer sedan att svara så snabbt som möjligt på alla meddelanden. Har man fått hem en produkt som på något sätt är söndrig eller felaktigt så ska man även kontakta kundtjänsten för att lämna in en reklamation,

Har du handlat hos Fyndiq? Om du har det ska du inte glömma att skriva en egen om företaget där du berättar vad du tycker och tänker om dem. Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst! Fyndiq har ingen koll på de varor de levererar, sämsta varor från fyndiq samt ingen tel som man kan kontakta de frutom bara email som de svarar väldigt dåligt.

Skulle inte mer handlar dyra saker h. Det gick inte att reklamera vevradion på det företag som levererat den för de kunde inte skicka ut retursedel per post trots att jag ringde och uttryckligen bad om det. Såna företag borde ni ta bor.7 månader sedan Manualen är helt värdelös/oanvfändbar! Jag är väl bekant med termen RTFM och brukar klura ut vad en kines med ett lexikon, kan tänkas mena, men en hänvisning till en kinesisk hemsida, var inte till.16 månader sedan Min beställning gick väldigt fort så trevligt o bra tänkte jag.

Tyvärr så fick jag bara en bh av 3 beställda. Känns inte bra, då vill man inte handla hos er mera dels för att jag swishade pengar,17 månader sedan Har handlat tidigare på Fyndig, vilket fungerat bra så länge varorna kommer och är som man hoppats på.

Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet. Fyndiq har ingen koll på de varor de levererar, sämsta varor från fyndiq samt ingen tel som man kan kontakta de frutom bara email som de svarar väldigt dåligt. skulle inte mer handlar dyra saker här ju det går handla de billiga saker men inte elektriska saker,

Det gick inte att reklamera vevradion på det företag som levererat den för de kunde inte skicka ut retursedel per post trots att jag ringde och uttryckligen bad om det. Såna företag borde ni ta bort från er krets!! För kan man inte skriva ut en retursedel så ska man inte behöva betala portot själv när varan är trasig och inte fungerar! Manualen är helt värdelös/oanvfändbar! Jag är väl bekant med termen RTFM och brukar klura ut vad en kines med ett lexikon, kan tänkas mena, men en hänvisning till en kinesisk hemsida, var inte till nån hjälp.

Vänligen ge mig en begriplig manual och ge mig länk till nedladdning av nödvändiga appar för Android. Att inte kunna ringa till en kundtjänst, suger rejält. Även den långa leveranstiden suger. Det gick heller inte att skicka en skriftlig förfrågan. 🚫, när man trycker på sändknappen. Aldrig mer Fyndiq!!! Min beställning gick väldigt fort så trevligt o bra tänkte jag.

Tyvärr så fick jag bara en bh av 3 beställda. Känns inte bra, då vill man inte handla hos er mera dels för att jag swishade pengar för alla 3. Så den jag fick blev dyr. Sånt har man inte lust att råka ut för met än 1 gång Har handlat tidigare på Fyndig, vilket fungerat bra så länge varorna kommer och är som man hoppats på.

  • Denna gång gick det inte så bra.
  • Fick aldrig någon avi om leverans för min beställning, enligt utlovad tid.
  • Tog därför kontakt med kundservice- och efterlyste varorna.
  • Där började problemen.
  • Nonchalanta och korthuggna svar, där man inte heller svarar på mina frågor.
  • Jag har bett om att köpet ska gå tillbaka, gång på gång.

Då jag inte hade tiden att vänta och att köpet inte uppfyllt vad som utlovats. Nu har jag hållit på i flera veckor (nästan dagliga mejl med kundservice i snart 6-7 veckor) Trots att jag ville hävda köpet, så beställer de i stället på nytt de saknade varorna.

Jag fick efter första efterlysningen besked om att paketet fanns att hämta på postnords terminal. Jag hade vid beställningen fått besked om hemleverans, men fick alltså köra ca 5 mil – och då för att upptäcka att det var bara halva leveransen som var på terminalen. De andra halvan hade alltså aldrig skickats! Åter kontakt med kundservice och hävdade på nytt att jag inte ville ha varan, då jag inte fått den enligt utlovad information.

Då svarar kundtjänst att det är upp till mig som kund att ha koll på när varorna skulle anlända. Hur i hela friden skulle jag kunna det, när ingen avisering kommit mig till handa? Dessutom så visade sig som sagt, att de varor som fattats inte ens var skickade.

  • Jag ville som sagt att köpet skulle gå tillbaka, när jag inte fått hela beställningen.
  • Istället får jag endast ett kortfattat svar om att de beställt den fattade varan på nytt.
  • Inte heller den har kommit som utlovats.
  • Dessutom var den första varan inte hel och jag kommer tvingas returnera.
  • Jag är sååå TRÖTT, ARG och BESVIKEN! Vilket enormt dåligt kundbemötande.

Varnar alla, handla gärna på Fyndig. Men, vill ni vara säkra på att få hjälp när leveranserna blir fel så är Fyndig helt fel ställe att shoppa på! Som kund är man totalt rättslös om man hamnar i Fyndigs kundtjänst. En ständig återvändsgränd, med syfte att inte bistå sina kunder.

  1. Ewa Fyndiq jag tappat kontrollen! Undvik att handla från dem.
  2. Skyller på att de inte kan leverera då de inte kan få tag på produkten från deras leverantörer.
  3. Förstår om det handlar om en produkt, men i ge hela beställningen.
  4. De har ingen kontroll på vad de lägger ut till försäljning på deras sida.
  5. Beställde 17 Mars och 20 Maj har jag fortfarande inte fått mitt paket.

Har mailat kundtjänst vid två tillfällen utan att få svar. Så sjukt besviken. Betalat fakturan för två månader sedan. En 5 åring blev utan sin födeldagspresent. Lade en beställning och när köpet gått igenom så framgår det att leveransen kommer först om 22 dagar.

Dessutom ges ingen möjlighet att häva köpet utan man är tvungen att motta varan för att sedan skicka tillbaka den samt betala frakten själv. Ohederligt företag. Rekommenderar ingen att stödja den här typen av handel. Så himla mycket piratkopior fattar inte att dom kommer undan med det. Värsta kundtjänsten också.

Snälla ber er folk att aldrig handla ifrån dom. Fyndiq har bra produkter till bra priser, men fraktbolaget EarlyBird fyndiq anlitar suger BIG TIME!! Min senaste försändelse ankom till deras terminal i Malmö 2/3-2021, och sedan “saknas” paketet vid lastning. Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki. Ni vet säkert att det finns butiker som verkligen säljer allt, det har igen skillnad om det handlar om elektronik, träningstillbeh&o. Att pyssla och att skapa egna saker är något som väldigt många tycker om att göra, oberoende vilken ålder man &aum. Med internet har det kommit flera positiva saker för konsumenten, likaså för producenten. Till exempel om man handlar möbler i. : Fyndiq » Omdömen och kundupplevelser 2022 ✓
Visa hela svaret

Är Fyndiq äkta produkter?

4. Produkter och produktinformation – 4.1. Produkter som säljs på Webbplatsen läggs upp av olika handlare. Det är varje handlare som lämnar produktbeskrivningar för sina produkter. Fyndiq ställer därför krav på varje handlare att produkterna ska stämma överens med lämnade produktbeskrivningar.
Visa hela svaret

Varför har Fyndiq tagit bort Klarna?

Fyndiq x Klarna Rabatterade erbjudanden online I flera år tog Fyndiq 29 kronor i fakturaavgift på varje order. Med tanke på den stora volymen transaktioner – ungefär en miljon per år – gav fakturaavgifterna ett rejält påslag på årsintäkterna. Det var en trevlig inkomstkälla som ledningen i företaget inte ville förlora.

Fast samtidigt insåg man att pappersfakturor är på väg bort i det digitala samhälle vi lever i. Det var ingen hållbar väg att fortsätta springa på.1. Göra köpresan så snabb och enkel som möjligt 2. Öka antalet betalningsalternativ 3. Öka antalet transaktioner i kassan 4. Minska administrativa kostnader 5.

Förbättra kundservicen 6. Kunna använda Klarna som komplement in-store 6,5. Och så är det smoooth Fyndiq gjorde ett A/B-test för att ta reda på hur konvertering, omsättning, ordervärde och vinst påverkas med Klarna Checkout. Testet pågick i två veckor i början av 2017 och inkluderade 100 000 checkout-processer.

Det enda nyckeltalet som försämrades i A/B-testet var snittordervärdet. Det sjönk med 7 procent, en naturlig konsekvens när betalnings-processen blir så enkel och smidig fler billiga spontanköp går till avslut utan att kunderna hoppar av på vägen. Alla andra nyckeltalen förbättrades med Klarnas mest kraftfulla produkt.

I genomsnitt steg konverteringen med 11 procent, på mobila enheter med 13 procent. Konverteringen av förstagångskunder ökade med 21 procent. Dessa konverteringsförbättringar gav en rejäl skjuts i försäljningsvolymen, vilket gott och väl kompenserade både för det minskade snittordervärdet och – ännu viktigare – för de tappade fakturaintäkterna.

  • Larna Checkout visade sig vara så lönsamt att Fyndiq omedelbart bestämde sig för fortsätta med den lösningen.
  • Under 2018 räknar vi med två miljoner beställningar och runt 400 miljoner i vinst.
  • Det är lätt att se hur Klarna Checkouts 11-21 procents högre konvertering ger en stor skillnad på sista raden.

Den ökade omsättningen överträffar med råge vad vi förlorat på de uteblivna fakturaavgifterna”, säger Fredrik Norberg, vd på Fyndiq. Men inte nog med det. Med Klarna Checkout krävs inte längre att två utvecklare jobbar heltid med att hålla betalningsprocessen uppdaterad.

De tekniska investeringar som deras inhouse-lösning också krävde då och då, slipper man nu helt då detta sköts av Klarna. “Vi jobbade tidigare hårt på att implementera best practice, men kunde omöjligt komma upp i Klarnas innovationstakt när det gäller betalningar. Ytterst få e-handelsbolag i världen klarar det.

Det skulle vara Amazon i så fall.” “Först var vi väldigt tveksamma till byta till Klarna Checkout eftersom fakturaavgifterna gav oss så mycket intäkter. Men A/B-testet visade motsatsen. Efter bytet tjänar vi mer, och har en mer hållbar intäktsmodell.” Fredrik Norberg, VD Fyndiq : Fyndiq x Klarna
Visa hela svaret

I vilket land ligger Fyndiq?

Fyndiq AB (fyndiq.se) är ett svenskt e-handelsföretag som grundades 2009, med grundidén att vara en kanal på nätet för svenska handlare att bli av med sina restlager. Fyndiq är en marknadsplats på nätet där cirka 1400 butiker säljer sina varor, inom kategorier som skönhet, mobiltillbehör, leksaker, elektronik,
Visa hela svaret